|
|
---|---|
Hej, För ett tag sedan skulle jag backa ner en båt i vattnet, precis innan släpet nuddade vattnet så kom vi på att vi ska dra ur elen till släpet, jag har backen i och när kompisen drar ur kontakten så plingar det till och jag får felmeddelande att PDC inte funkar. Sedan detta hände har vi kollat säkringarna och i hopp om någon form av någon återställning även kopplat ur batteriet i några minuter. Vad skulle kunna vara problemet? Fattar det som att det sitter någon PDC-modul i bagaget, om jag kommer åt den, kommer jag då se om den är dålig eller är det bara chansa och köpa en ny som gäller? Finns det fler saker jag kan testa innan jag börjar byta saker? Stort tack på förhand! | |
ProPro-medlem 12.849 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@douglas2009 : Hittade du en lösning på problemet? Men du har helt rätt i att PDC-styrenheten sitter där nere i bagaget i botten av "fågelbadet" på höger sida :-) Tror även AHM (trailer module) styrenheten sitter där också för vissa (alla?) E87 modeller. Mycket vanligt att vatten utifrån läcker in via en dålig packning runt baklyset (men kan även läcka in från andra ställen) och har en tendens att droppa ned och samla sig där nere och göra ett fint fågelbad som modulerna kan simma runt i :-) Nu är det ju såklart mycket mer som kan gå fel än bara själva styrenheten. Du kan ju ärgade kontakter, kablar samt dålig pin fitment. Sen kan någon av alla sensorer och bussar som systemet är beroende av fjanta sig. Så man måste alltid börja med att läsa ut felkoder. |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.