AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.681

Vibrationer efter drivknutsbyte...? 535 xDrive F11 -14

-S
4
-Spyne-
535 xDrive Touring -14
Folket!

Lång historia kort:

Bytte vänster yttre drivknut för några veckor sedan, inga problem förutom att jag märkte att högra damasken var dålig. Beställde en ny, exakt likadan som den vänstra. Körde kanske 300 mil med knäppande knut innan jag fick chansen att byta. Gjorde det igår, men efter det har jag fått vibrationer från höger sida så fort jag närmar mig 45-50 km/h. Låter även som att det "morrar" / går tungt då jag ska iväg.
Släppte på de två nedre stagen och nedre wishbone för att komma åt, kan jag ha sabbat hjulinställningen eller tror ni det är nåt annat? Ska upp på lyften i morgon igen och försöka lösa det här, men lite goda idéer är alltid trevligt att ha med sig.

Tpfh.
Kn. Kaos
-S
4
-Spyne-
535 xDrive Touring -14
Lämnar den här om någon får samma problem:

Hade dragit för hårt i inre knuten, vilket fått ena lagringen att hoppa lös.
st
713
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Hur fixade du det? Själv ett bara att kassera?
-S
4
-Spyne-
535 xDrive Touring -14
Hade såpass tur i oturen att Autodoc levererade fel knut till mig då jag beställde den yttre, så som av en händelse hade jag en ny liggande. Hade säkert gått alldeles utmärkt att lägga tillbaka lagringen och fylla med nytt fett, men eftersom bilen rullat drygt 20k vid tillfället så kändes det l ka bra att byta. Var lite mippligt att få lös axeln ur lådan, men med lite armbågsfett och hjälp av min bror gick det bra...
We
56
WeX
530dA x-drive -17
Mitt bud är att den inre skadats. Det hände mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.