|
|
---|---|
Går i bilbytartankar och funderar på att byta till en nyare 5xx, antingen en lågmilad F1X eller kanske en G3X med lite mer mil. Motorval öppen fråga, gillar 530d men kulle kunna tänka mig 530 bensinare i G3X fallet. Vad säger ni, är G3X bättre val än F1X? Prio 1 är egentligen sittkomfort, upplever ni säten bättre i G3X än F1X? Har komfortsäten i min nuvarande F11 men har aldrig varit jättenöjd med dessa, får ont i höfterna av sittdynskanterna. | |
Omformulerar frågan. Ja, G3x är en bättre produkt än F1x på de flesta punkter. Du bör inte gå ner i motoreffekt och vridmoment. G3x 530i är dessutom en 4-cyl motor (B47), som är OK (snål och halvtråkig) men inte i närheten av B57 eller B58. Komfortstolarna i G3x är breda (sidostöden kan delvis justeras) och har många inställningsmöjligheter. |
|
5-serien gör sig bäst med minst 6-cylindrar, en G3x 530d skulle vara mitt val. | |
Alla BMW gör sig bäst med minst 6 cylindrar, det jobbiga är att allt färre BMW's har det och de som har de är markant dyrare. =) Det är ju inte som förr när det var 18i motorn man behövde undvika för att få sexa, nu är det ju toppmotorn eller toppmotorerna som ger det och då blir kravet på sexa ett mycket tuffare krav. |
|
Jag har haft både F11 o G31 skulle inte byta till F11 igen Tänk på att få de tillbehören du vill ha direkt när du köper Visst kan man köpa till allt senare men blir bara jäkligt dyrt Lyck till Ha deT |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.