|
|
---|---|
Hej jag har fått ett helt sjukt problem där min BMW 530e -18 ringer upp SOS alarm var 5:e sekund automatiskt men mitt problem har nu blivit ännu värre då jag blev satt i telefon kö på SOS alarm för att prata med någon om att blockera min bil från att ringa upp SOS alarm, och vad som nu har hänt är att ingen svarar i denna telefon kö och samtalet ÄR OMÖJLIGT att avbryta... jag stänger av bilen och lämnar den avstängd 1 timme och när jag är tillbaka så är jag fortfarande i samma trevliga telefonkö. Jag har testat att hålla inne volym knappen i 30 sekunder det funkar inte och sen har jag testat att trycka på SOS larm knappen och stänge av bilen som sagt... någon som kan ge mig något tips? Jag kan för övrigt inget om bilar... :) Snart antar jag att jag får slut batteri på bilen? | |
Jag var med om något liknande på en F01 2011. Jag försökte också allt möjligt, men det slutade med att jag blev tvungen att koppla bort batteriet några sekunder. Mvh Tommie |
|
Koppla bort batteriet borde hjälpa. Typ 4-5 minuter för säkerhets skull. Sen om felet återkommer är nog ett besök hos närmaste BMW nasare på sin plats. Tanken med denna funktion är nog bra men det fungerar ju inte helt bra. Sen finns det väl ett separat batteri för den där funktionen med? Läser ofta om folk som måste byta nåt batteri som sitter vid antennen på taket, innanför innertaket alltså. Kanske hellre är detta batteri som måste kopplas bort? För tanken med SOS-samtalet är väl att det ska funka även om man smällt rejält? Tur man bara har gamla bilar :-) Niklas Fransosen |
|
Tack för svaren. Jag satt fast i SOS samtalet precis hela dagen och kvällen utan att kunna avbryta samtalet men dagen därpå var det avbrutet. Efter detta har bilen bara ringt upp sos 1 gång och det har gått nån dag nu utan samtal så jag får se jag slipper ta bilen till bmw för att fixa det. Känns lite surt att betala 7500kr för en sos larm funktion man inte vill ha. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.