|
|
---|---|
Tjena! Behöver hjälp att felsöka lite. Jag har en 535 F07 2011 med soft close dörrar. Allt funkar fint tills det blir under nollan. Då börjar passagerardörren att strula. Dörren går att öppna med går inte stänga. Håller jag kvar och drar dörren inåt när jag samtidigt låser alla dörrar stannar dörren stängd men det är enda sättet. Och efter den manövern går det inte öppna dörren alls. Vad tror ni? Är det soft close motorn som spökar och vad gör man i så fall då? Med vänlig hälsning, Fred | |
Har samma fel på min f11 med softclose fast på förarsidan. Blir galen av det, har varit tvungen att klättra över mittkonsollen och gå ur bilen flera gånger. | |
Haha. Ok. Bara på vintern? Har du fått det lagat? Vad kostade det i så fall? | |
Ja det är när det blir minusgrader. Antar att något fryser fast..? Har inte fått det fixat än men tänkte ev plocka isär dörrsidan när tid finns. | |
Har haft samma problem fast utan soft close. Tror att man ska vara försiktig med högtrycken vid låset och antagligen även vid rutlisten ovanför. |
|
Haft samma problem på förardörren, utan softclose. Verkar vara stålvajern som går mellan handtaget till låset, fixades hos BMW för ca 9.500 kr inklusive undersökning. Finns säkert ett par videos på youtube för den som är händig. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.