AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
786

BMW iX3 navigation via snabbladdare -> frustration

Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Var uppe i Sälen några dagar över helgen. Utgick från Södertälje där jag besökte en kund innan avresa. Vid mina tidigare långresor har jag känt till vägen och enkelt kunnat studsa mellan Ionity-stationerna där jag laddar för 3-4 kr per kWh. Nu tog jag ett Ionity-stopp i Enköping för att ladda upp men därefter gällde det att hitta rätt bland andra laddnätverk.

Hur bär ni er åt för att smidigt få till en vettig vägbeskrivning som tar hänsyn till laddbehov? För egen del märkte jag att jag istället för att få hjälp av BMWs navigation letade upp lämpligt landställe via telefonen. Det blev ett ställe i Falun. Väl i Falun så var jag inte nöjd med rutter som föreslogs av BMW-navigatorn eftersom den innebar att jag definitivt skulle behöva en extra laddning. Otroligt bångstyrigt att försöka styra upp rutten som man vill ha den. Istället lät vi Google maps styra oss tills BMW-navigatorn gett upp om alla andra vägar.

Intresserad av bättre angreppssätt än mitt. A better route planer verkar vara populärt hos biltestare. Är det bättre att köra den och ska man i så fall ha betalversionen? Andra appar som kanske är riktigt bra? Tycker egentligen det vore bäst om man kunde bli kompis med BMWs lösning, men just nu är vi alltså inte bästa kompisar.

Tacksam för bra förslag! Kanske även förslag på hur man kan slippa betala 8-9 kr per kWh snabbladdning i Dalarna.
Du har DC med BMW Charging i Rättvik/Falun/Malung/Borlänge. Borde inte det räcka?
Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Det där hade jag missat totalt. Tack för tipset nusnas! Ska testas på sportlovet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.