|
|
---|---|
Jag behöver få lite lackjobb gjorda på min e39 M5. Ringde till en lackverkstad i Upplands-Väsby som har rekommenderats men de var helt ointresserade av jobb som inte kom från försäkringsbolag. Rentav lite översittarstil. Var vänder man sig i Stockholm? Har läst i tidigare trådar om "Frittes" på Lidingö men de verkar ha byt namn, kanske ägare också? Gärna norrort. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk | |
Jag har använt mig av Kent´s Bilplåt på Ulvsundavägen i Bromma. Arbetar nästan bara med BMW. Gör mycket försäkringsjobb men jag har lämnat in jobb till mina entusiastbilar utan problem. /Rickard |
|
Som Rick skriver, kolla med Kents Plåt&Lack i Ulvsunda industriområde. Snacka med Jocke, sonen, Kent borde gått i pension vid det här laget. Haft många ärenden dit, iofs mest försäkringsjobb men det har aldrig varit problem om man ville få lite mer lackat på egen bekostnad. Vid nåt tillfälle blev det strul med nåt som reagerade i lacken. Inga problem, Jocke fixade direkt han såg hur det såg ut. Så kolla med dom! Niklas Fransosen |
|
Buspelle |
Frittes på Lidingö heter numera Lidingö Bilskadecenter och är lika duktiga som tidigare. |
Hade färgsläpp främre stötfångaren på min femma. Lämnade in den hos Kents förra sommaren där de lackade endast halva stötfångaren. Vart positivt överaskad när jag hämtade bilen och det inte finns någon nyansskillnad alls. Jag rekommenderar starkt Kents plåt o lack. |
|
Tackar för svar! Ska kolla med båda dessa. Mvh Ola Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
olaO: Hur gick det? Hittade du någon lackerare som gjorde ett bra jobb? |
|
Det rann ut i sanden. Jag surnade till när jag skulle byta en grej fram i bilen och såg att Kents Plåt & Lack satt dit innerskärmar (för ett par år sen) utan öppningen till luftkanalerna för bromsarna. Jag tar nya tag till våren, inga akuta grejer egentligen. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Jag har tidigare hört gott om A2 Plåt och Lack i Gustavsberg. Vet dock inte om det stämmer fortfarande. Funderar på att kolla med dem till våren ang. lackering av fronten till min F34. |
|
olaO: Det här är en i det övre topp skicktet av lackverkstäder. Länk | |
gto80: Lysande, tack! Har du egen erfarenhet av det stället? |
|
Turborulle: Jag de har lackat delar av mina bilar ett antal gånger då det hänt nåt, och BMW verkstaden i Södertälje RH-Bil lämnar dit | |
Tack! Ska kolla med dem också. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.