AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.658

X5 G05 LCI

Sida 1 av 3
Wi
2.087
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har varit lite förhandsvisningar, så inte konstigt att det börjar läcka bilder. :)

Länk

50e-hybriden sägs få ca 500 hk varav 200 hk från el, 7,4kW laddning och mer än 10 mil WLTP-räckvidd.
Wi
2.087
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nu finns officiell information: Länk

Länk
Fr
2.511
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
För att vara en ny BMW så såg den ju nästan OK ut.....

:-D

Niklas

Fransosen
Den finns redan i konfiguratorn.

/Anders
Wi
2.087
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Många gratis tillval än så länge. ;)

Hybriden startar på miljonen jämnt, vad är det för steg upp från 45e? 100-150'?
Visa användare
8.526
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Fin bil om man inte har krav på elbil. Eftersom jag har det är jag mer nyfiken när nya X5 kommer. Kommer den få samma fina exteriöra estetik som nuvarande X5 och X5 LCI så vore det ju toppen.

Också bra att X5 50e får förbättrad räckvidd. Konstigt att BMW inte lyckas få till liknande utveckling på 330e och 530e. Att det även där skulle kunna gå att fila på batteristorleken.
Wi
2.087
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Återigen "enligt internet" :)

G65/G95 X5, iX5, X5M
In production 12/26-07/33

Hybrid är väl inte allas kopp med te men 50e är ett riktigt attraktivt paket tycker jag. Men den sticker iväg väldigt mycket i pris också..
Visa användare
8.526
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
2026, det låter väldigt långt bort, men egentligen är det ganska lagom när jag planerar att byta bil.

Men jag tror som du att även om bilen är attraktiv för hjärtat så är det svårare att övertyga hjärnan som ska betala den.
Hybrid är väl det bästa alternativet för många som kör mycket längre sträckor ibland men har vardagskörningen runt orten där man bor och jobbar. Kolla hur X5 45e som kommer ut på Blocket av nyare slag och relativt lite mil, åker bort nästa samma dag. Jag hörde häromdagen att han som i augusti köpte min X5 45e redan beställt en 50e osv. Den lär väl ligga ungefär emellan en IX40 och IX50 i pris. X5 har otroligt bra andrahandsvärde och är i princip med 45/50e enda bilen i segmentet, nu med upp till 11 mil räckvidd också, tidigare var den runt 8 mil, vilket i sig räcker långt. Dessutom tror jag inte X5 skulle komma i hel elmodell i framtiden, varför det? IX finns ju. Sen om LCI kommer nu 2023 så är ju en ny modell givetvis flera år framåt, tidigast 2026 skulle jag tro. Nuvarande G05 kom ju som 2019 års modell. Sen får man ju tänka på att den byggs i USA och har ju sin stora marknad där, med även 50i och 60i.

En 45e kostade med bra utrustning cirka 1.025 tkr med de rabatter som gällde 2021-2022. Nu är väl rabatterna mindre även här.

/Anders
MK
52
MKN.
640I GT
Z4M-06
Fin bil men mkt pengar för 50e som är intressant. En bekant har haft sin bil X5 45e 2år och sålde den iväg i veckan, roliga var att han gjorde en vinst så det stämmer Med känsla att andrahandsvärde är bra.

Enda han tyckte dåligt om bilen var bagageutrymme, benutrymme tanke på storleken på bilen. Lite synd faktiskt..

Vilka ben har man om man tycker att benutrymmet inte är bra i en X5-a G05? Vad jämför man med då?

/Anders
MK
52
MKN.
640I GT
Z4M-06
Ja du om du kanske jämför med Cayenne, Touareg, Q7 så är den mindre/sämre innermått, som sagt tanke på storleken. Han har haft Touareg (nya) som lånebil och märkt skillnaden bara där tydligen.

Men annars X5 G05 grymt fina bilar.
ma
71
madzone
Toyota GR Yaris -21
Audi A5 Sportback 45 TFSI -21
Mina föräldrar funderar på att byta sin M550i -21 mot en X5 facelift med samma motor. Tycker själv X5 facelift ser riktigt bra ut!
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Dina föräldrar lär nog bli ganska unika med M60i motorn gissar jag nu när 50e ligger så nära i prestanda. Inte minst eftersom driftkostnaderna blir så mycket lägre inte minst med anledning av skatten.

Såg att i Tyskland verkar man ha prisat in 50e modellen för att förmodligen boosta försäljningen. Där kostar den bara 3k euro mer än 40i modellen. Skulle gissa att man försöker få ner sina koldioxidutsläpp för att inte hamna i samma situation som Audi där de tvingas strypa försäljningen av V8 modeller då man måste sälja tre elbilar för varje RS6/RSQ8 för att kompensera för utsläppen.

I Sverige behövs nog inte den boosten då försäljningen redan går som tåget för laddhybriden men där M60i modellen är trögsåld och därför är billigare när värdet för den standardutrustningen som medföljer räknas in. I tyskland kostar den däremot 20k euro mer.
16.410
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast det spelar ingen roll var bilarna säljs inom EU när man räknar ut snittutsläppet för märket ;)
Någon som har lite insikt om det kommer någon företagskampanj på 50e inom närtid?
Visa användare
8.526
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
45e verkar ju ha varit riktigt populär så det är kanske inte givet att 50e måste kampanjas så hårt.
Verkar iaf fortfarande finnas 45e lagerbilar för leverans inkl räntekampanj.
Länk

Blir väl så att initialt säljs bilarna utan kampanjer men det lär nog inte dröja länge innan kampanjerna är igång.
Någon som beställt nya X5?

/Anders
Mo
176
Moe
Cykel
Jag har beställt. Stod mellan denna och IX. Skulle egentligen vilja haft mercedes GLE 400e (bensinhybrid), men den säljs inte i Sverige. Var också och provade cayenne som kommer facelift på, men kostar 1380 efter rabatt (!) (Med rätt dålig spec).

Leveranstiden 7 månader är tung. (12 månader på en iX).

Just nu ligger specen med manhattangrön och cognac-fejkläder. Min fru vill ha den blå i reklamen, men då går det inte att få m-paket eller ens sport-bromsar etc.

Säljaren sa att det var "massor" av 50e beställda och jag var lite sen på boööen :(
Jag väntar som bäst på min X5 50e.leverans års skiftet

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.