AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
3.867

iX vs alla andra BMW jag ägt

Sida 2 av 2
@Verdi2: haha den gesten funkar tyvärr inte alls. :)

@bmw21: Ja precis, det strular lite. Finns inte på svenska vilket tyvärr är väldigt dåligt.
Har testat att köra Apple carplay men vet inte om jag tycker den är så bra? Antar att den löser det här problemet iof. Kör ni andra AAuto/Carplay och vad är isf fördelar/nackdelar?
@smurfkungen, har du provat att ringa med Siri (efter långt tryck på talknappen)?
bmw21: Njae fick faktiskt inte riktigt till det där med Siri. Fick för mig att jag då var tvungen att köra carplay istället för BMWs system. Men det kanske är fel?
Pa
1.082
Passo222
BMW G21 330E M-Sport XDrive 2022
I min 330e funkar det med svenska i röststyrningen på Android auto (vers i7), bara att säga vem som skall ringas upp, eller tala in ett sms..går sannolikt att ange en adress med till google maps/navi. Mvh
Mitt tips var att man kan ringa, med svensk assistent, utan att använda Android Auto och vad jag förstår skall det fungera med Siri också. Kanske måste ställa in att assistenten får användas via handsfree (headset)?

En tips för BMW-navigatorn är, om man planerar för en resa, att "My BMW" app använder telefonens rösttolkning så i appen kan man prata in en svensk adress och sedan skicka till bilen. Alternativt leta upp destinationen med Siri/Google i mobilen utanför appen, och sedan öppna träffen i "My BMW".
I bilen använder jag bokstaveringsplattan för navigatorinmatning.
Fick i morse hem min IX40 beg demobil. Så snart kan jag börja göra mina jämförelser som då främst blir mot X5 G05. För övrigt kan jag som första intryck skriva att en IX MED luftfjädring är, som jag trodde, en HELT annan bil än utan! Likaså med integral styrningen! Men svårt att veta i förväg när det inte har funnits bilar att provköra.

/Anders
Med känsla: Ska bli spännande att höra vad du tycker!
Mi
31
Mikaelk
M3 SMG II -02
330 Ci Cab -04
iX xDrive50 -22
@smurfkungen. Jag använde BMW:s system (som kanske är lite "snyggare" på skärmen) den första tiden men har nu bytt till Apple Carplay. En stor fördel är just att favoriterna i telefonen blir lätt tillgängliga samt möjligheten att kunna svara på sms med Siri.

Smidigt också att kunna komma åt olika appar för podlyssning som finns i telefonen men som jag inte hittat hos BMW. Upplever också att Carplay svarar lite snabbare på knapptryckningar i ex. Spotify än med BMW:s system. Bra också att vara inkörd på Carplay eftersom det oftast fungerar när man kommer till en hyrbil.

Ba
126
Barre
320 xDT M-sport -16
Hej!

Läser denna tråd då jag funderar på en iX. Är det verkligen så att trots att ratt och stolar justeras med el så kommer bilen inte ihåg det i din profil om man inte har de uppgraderade stolarna!? OK att man inte har knapparna på dörrsidan men jag har nog trott att inställningarna sparas i din profil.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Enligt instruktionsboken så spar den och inställningsknapparna har du i dörrsidor men inga minnesknappar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.