AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.487

KCR-box N47D20

pk
3
pkberg
320d -11
Är sugen att sätta en KCR-box i min E91 2011. 320d. Var in och skulle köpa en men blev avrådd då försäljaren personligen haft en likadan bil och tyckt att bilen börjat huttra vid acceleration och inte alls svarat bra på boxen, samt hört om ett antal fler liknande fall på N47an. Önsketänket får mig att tro att samma in kommer hända mig så är sugen att testa ändå, men tänkte det skadar inte att kolla om det är någon här som provat en KCR på en likadan bil och vad ni tyckte om den.
Att folk har delade åsikter om box/optimering osv vet jag redan. Behöver inga sådana svar. Det jag är ute efter är folk som provat KCR på en N47D20, och om ni rekommenderar eller avråder mig från det. Och isåfall varför.
Ma
1.250
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Har INTE egen erfarenhet av KCR, men jag hade inte satt in en box. Jag har nu en N46 diesel (26000 mil) som är optimerad och som går alldeles utmärkt och hade en N57 diesel (25000 mil) optimerad som också gick utmärkt.
Att folk har delade åsikter om box/optimering osv vet jag redan. Behöver inga sådana svar. Det jag är ute efter är folk som provat KCR på en N47D20, och om ni rekommenderar eller avråder mig från det. Och isåfall varför.

Men gissa..
ri
1.024
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Det finns ju en potentiometer som kan justeras på KCR boxen. Det kan ju ha me den att göra om den går ryckfritt eller ej. Men det borde försäljaren veta om tycker man. Jag har en KCR box till min M550d och den går bättre med boxen än utan. Som jag minns det får man prova typ en vecka och är man inte nöjd kan man lämna tillbaka.
Var i landet finns du?
Jag är ÅF för NMS Tuning och då får du en klart bättre optimering än med boxen.

///Micke
Jag hade en KCR på min ena gamla N47. Fungerade helt okej och bilen gick helt klart bättre med den än utan. Är viktigt att placera själva boxen på ett ställe så den inte utsätts för onödig väta, samt att den sitter monterad i rätt position. Men det står i instruktionen som medföljer.

Tänker även att KCR har funnits på marknaden i många år nu så hade inte konceptet fungerat så hade dom väl antagligen inte funnits kvar i dagens läge.

Men en "riktig" optimering är alltid att föredra om man har den möjligheten eftersom den anpassas just efter din motor.
pk
3
pkberg
320d -11
Micke, jag bor i Sundsvall men har ofta vägarna en bra bit norrut. Vart håller du till?
pk
3
pkberg
320d -11
Haas, var det n47d20 som är i 2011an eller en annan n47a? Han som avrådde mig pratade specifikt om motorn som sitter i min bil
pkberg
Karlskrona, så det är ju helt fel håll..

///Micke
Fast har du möjlighet att plocka ur din ECU och skicka den så kan vi såklart lösa det ändå.

///Micke
pkberg:
Nä, de var i 177hk motorn jag hade boxen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.