AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
47.346

Sida 16 av 54
Ve
1.351
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
P. Det som stör i den här tråden är att du är ute för att göra ner elbilar. Du har en agenda som är tydlig. Har aldrig sett några positiva inlägg om elbilar från dig. Du är aldrig öppen för att diskutera fördelar. Du är precis som den där boomer-youtubern. Ute efter att hitta problem som på något sätt bekräftar din världsbild. Det är den bristen på öppenhet och nyfikenhet som irriterar mig.
Visa användare
2.310
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
"För mig funkar länken utmärkt
men länken går ju till inlägget på
Taycanforumet så man kanske
inte kommer åt den om man inte
är medlem. Jag kan tyvärr inte
göra så mycket åt det."

Jo det kan du. Spara bilden och ladda upp den nånstans, sen länka dit.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Buspelle
Sverige: Du får gärna berätta hur man gör för att skapa en länk till en sparad bild.
Buspelle
Verdi: Fallet med batteriet i Taycan är inte hörsägen. Jag har skrivit in texten som finns på den utlagda bilden ordagrant ovan. Om du inte tror mig kan du enkelt bli medlem i Taycanforumet och själv gå in och läsa. Finns ni 158 svar på inlägget. Vore bra och nyttigt för dig att se hur det fungerar på ett forum med högt i tak.

Din senaste kommentar kan jag inte kommentera på annat sätt än att du måste ha grava problem med läsförståelsen.
Buspelle
Hoppas denna länk till bilden fungerar:

Länk
Ve
1.351
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Varför skulle jag gå med i Taycan-forumet? Verkar ju vara en skitbil som tillverkas av ett företag som skiter i sina kunder.

Vad ska vi diskutera menar du? Att elbilar är skit och att det är säkrast att fortsätta med bensinmotor? Det är ju den enda riktning av diskussionen som du är intresserad av, eller hur?
Buspelle
Verdi: Ser du bilden om du klickar på länken?
Buspelle
Verdi: I denna tråd tycker jag vi försöker fokusera på prisutvecklingen på elbilar.
Ba
376
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
@Buspelle: Med betoning på "försöker" då jag menar att du helt misslyckats med att föra en sansad debatt om ämnet.

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Buspelle
Bavaria1: Din uppfattning är föga förvånande. Konformitet är viktigt i elbilsgänget.
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger 'We shall overcome...'
Buspelle
The Stig: Dagens bästa :)
Ve
1.351
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Vad har Taycanens repade batteri med andrahandsmarknaden att göra?
Buspelle
Verdi: Du måste läsa och försöka förstå vad det står i trådens kommentarsfält annars kan du aldrig hänga med i svängarna.
Ve
1.351
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Hur ska du ha det? Ska vi följa topic eller inte?
Buspelle
Verdi: Du ställde en fråga och fick svar. För övrigt tror jag du är väl medveten om att en annan medlem hade en fundering kring repor på batteripaketet och att denna sekundära fråga sedan kommit i fokus. Men självklart kan känsliga extremt dyra batterier påverka andrahandsmarknaden genom att folk oroas över detta vid bilköp.

Ser i övrigt väldigt gärna att vi följer ämnet.
Ve
1.351
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Du menar alltså på fullaste allvar att det där Taycan-batteriet är något som bör ha påverkan på alla elbilar andrahandsvärde? Att det är en reell risk?
Buspelle
Verdi: Nej, jag menar inte att just det Taycanbatteriet skulle ha påverkan på alla elbilars andrahandsvärde. Om du hade läst ordentligt i kommentarsfälten skulle du ha sett att jag till och med skrivit att denna incident inte avskräcker mig från att köpa en Taycan. Men däremot tror jag - eller är snarare övertygad om - att i vidare mening är elbilsbatterierna och allt som förknippas med dessa; kostnad, livslängd, risk för totalhaveri och utbyte, brandrisk et c, en av de saker som bilkonsumenter oroas av och som kommer påverka värdeutvecklingen.
Ba
376
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
@Buspelle: Läs på ordentligt innan du nämner faror med elbilsbatterier, brandrisk t.ex är betydligt mindre än för fossilfordon.

Vilka mer än du "oroas" av dessa felaktigheter?

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Buspelle
Bavaria1: Tror inte vi orkar med att diskutera brandrisken i elbilsbatterier i denna tråd. Vi fokuserar på prisutvecklingen istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.