|
|
---|---|
Då var det dax igen, jag har sålt min 730d (F01) som jag fått reparera dragkroken på 2 ggr, det finns en enorm tråd om det under 5-serien. Nu har jag köpt en 2016 X5 (F15) och den har en annan typ av dragkrok men den blir det tydligen ochså blir fel på den sorten. Jag har mina 8 pling varje gång jag startar bilen och felmeddelande på displayen. Dragkroken går att köra ut och in genom att man håller in knappen så jag kan använda draget som vanligt. Knappen blinkar rött. OBD2 instrumentet säger att den inte är initierad. Är det någon sensor för ändläge som felar? Någon som vet hur man fixar detta utan att byta hela skiten som verkar vara BMW:s melodi. | |
Det finns en servicefunktion för initiering i ISta. Jag hade provat det först. | |
Jag har tyvärr inte tillgång till Ista, kan någon kopiera in texten eller en länk här. Jag vet hur man gör på F01:an jag hade är det samma procedur så har jag testat det. |
|
Nu har jag bytt elektronikboxen till draget och en firma har programmerat in den men jag har fortfarande samma fel. ågon som vet vad jag ska kolla på? är det något i själva draget? |
|
Hej! Har en F01 med samma problem som du att jag kan köra in och ut kroken med knappen intryckt samtidigt som knappen lyser rött. Vad kan man göra själv för att återställa den? Har hållit knappen intryckt 1 minut men det hjälper inte. Känns som att den inte förstår att kroken nått hela vägen ut och därför fälls in igen om jag inte håller knappen intryckt. Tacksam för tips innan jag byter kroken |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.