Skulle byta bromsar på en verkstad och de lyckades inte få loss hjulskruven då låshylsa var förstörd.
Lyckades få tag på rätt låshylsa via staterna, dyr och 3v senare.
Skulle prova den innan ny tid hos verkstaden men den knäcktes direkt. Spåren är förstörda på skruven.
Ska se om jag lyckas få tag i en till via Tyskland idag men har bokat tid hos BMW bilia för att knäcka skruven. Förstår jag när googlar att just Mcgard är svårare att knäcka.
BMW repen sa att de alltid lyckas men just nu ser jag framför mig en rejält trasig fälg och saftig nota. Han sa att det kan ta en kvart och det kan ta 2-3h.
Går det att svetsa eller måste de slå sönder den? IP: ...[.35.157]
Jag hade samma problem. Åkte till en sån där som står på en stormarknadsparkering och de slog hårt på fälgen på baksidan och så tryckte de hårt med mutterpicka och efter 5 min försök så fick de loss skruven för mig. De har ju faktiskt större rutin än BMW just det här. Det är relativt ofta det sitter fast för deras kunder.
De ville inte ens ha betalt utan hade just då lugnt, så jag var nöjd och glad. Själva slagen med gummislägga på fälgens baksida var inte balsam för själen, men jag såg inga tydliga märken efteråt. IP: ...[.248.46]
De har en roterande ytterring - så en vänsterskärande hylsa "ska inte funka"...
Svetsa är nog det enda...
Är det själva "nyckeln" som är kass och spåren i skruven hela, kan man kanske försöka med att beställa en ny nyckelhylsa och sedan använda friktionsmedel (t ex. Screw Grab" på den när man försöker lossa den.
Första åtgärden innan du försöker lossa den är att dra åt de andra skruvarna hårt så pressen på låsskruven minskar - så lossar den lättare.