AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Samtliga BMW-modeller ]

I4 40e vs m340i 2023

Visad 6.386 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg858 st
Postad/Inlagd2022-10-03 21:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M3 cab -03
Alltså... M340 i är ju en riktig "tiger" i faunan av häftiga nya bilar. Du verkar ha lyxen av att välja power-mode, vid unga år, vad är problemet egentligen, go for it, om du kan, be happy, don't worry.....end of story?           IP: ...[5.8.182]
Antal inlägg858 st
Postad/Inlagd2022-10-03 21:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
M3 cab -03
Börjar ärligt bli lite trött på dina överklass-fasoner, men det kanske låg i farans riktning redan från början. Skulle vilja höra riktiga "gamla" bimmers reaktioner på dina kommentarer och beteende, kommer de, vakna nu, gamla sömntutor!?

em3           IP: ...[5.8.182]
Antal inlägg814 st
Postad/Inlagd2022-10-03 21:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Är det någon vars kommentarer jag inte ser eller som tagits bort som du svarar på? Eller svarar du sig själv?           IP: ...[.252.99]
Antal inlägg858 st
Postad/Inlagd2022-10-03 21:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
M3 cab -03
Demens Verdi 2, eller....

Nej, jag svarar i två kommentarer, lite lätt upprörd över TS kommentar strax innan....           IP: ...[5.8.182]
Antal inlägg814 st
Postad/Inlagd2022-10-03 21:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Vad är du arg över? Att han verkar välja det billigaste och mest förnuftiga alternativet?           IP: ...[.252.99]
Antal inlägg27 st
Postad/Inlagd2022-10-03 22:46
Anmäl svaretAnmäl svaret

em3,

Luktar lite sosse över dig...           IP: ...[.64.141]
Antal inlägg5.701 st
Postad/Inlagd2022-10-03 22:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Vilken jobbig tråd detta blev nu då! Från att enkelt fråga om vad som kan vara bäst mellan två likvärdiga bilar prismässigt - el eller fossil egentligen, så hoppar någon in och lägger in en massa annat i tråden. Ingen trevlig läsning! Jag respekterar alla som skriver, oavsett vilken åsikt, kön, ålder osv man har, men gillar inte att man trampar på varandra för att man råkar ha olika åsikter!

/Anders           IP: ...[7.86.72]
Antal inlägg490 st
Postad/Inlagd2022-10-03 23:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 330e xDrive LCI- 2023

” Börjar ärligt bli lite trött på dina överklass-fasoner, men det kanske låg i farans riktning redan från början. Skulle vilja höra riktiga "gamla" bimmers reaktioner på dina kommentarer och beteende, kommer de, vakna nu, gamla sömntutor!?”

Väljer att svara det så ödmjukt och tydligt som möjligt. Överklass? Nej. Har bara jobbat, sparat och äntligen fått ynnesten att kunna lägga mina pengar på en fin bil. Att jag sedan ställer frågor på ett BMW forum över en av de största affärerna jag kommer göra i mitt liv ser jag inte som något konstigt. Tråkigt att du upplever ett passionerade intresse som överklass.

Tack för dina input i tråden, läser allt och tar till mig allas åsikter gällande den ursprungliga frågeställningen.           IP: ...[8.31.63]
Antal inlägg5.701 st
Postad/Inlagd2022-10-04 00:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bra Jonte! Låt inte någon sätta sig på dig! Ingen annan har att göra med vad du gör och hur du gör! Vi lever i ett fritt land! Var man lägger sina pengar bestämmer var och en! Stå på dig!

/Anders           IP: ...[7.86.72]
Antal inlägg7.867 st
Postad/Inlagd2022-10-04 07:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med dig Med Känsla. Tråden hade ett tydligt fokus men har den blivit kapad av en person med sidospår efter sidospår… och nu slutar med ogrundade påhopp. Riktigt trist attityd.           IP: ...[.38.221]
Antal inlägg1.939 st
Postad/Inlagd2022-10-04 11:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 IE -20
Förstår inte riktigt den här tråden, är rekommendationen att Jonte ska köpa en XC70 -04 eller 15 år gammal 645 istället? Det är upp till var och en att ha koll på sin ekonomi och själv prioritera sina val oavsett om det är bilar, hus, båtar eller mountainbikecyklar :-)

Tycker du ska köra på I4:an, finns ju en på Blocket nu som verkar synnerligen fullmatad (den vita).           IP: ...[178.187]
Antal inlägg814 st
Postad/Inlagd2022-10-04 13:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Rekommendationen från em3 är att Jonte ska köpa den dyrare bensinbilen eftersom Hanif Bali säger att det inte finns metaller till att göra elbilar åt hela jordens befolkning. Det är dessutom överklassfasoner att köpa elbil.

Kommer ihåg det där från förr. Finns inget ädlare sätt att spendera sina pengar än på bensin! Det är en utgift som nästan är välkommen eftersom den är så ädel. En kamp mot miljömuppar. För att travestera Mona Sahlin "Det ska vara häftigt att betala bensin". Haha.           IP: ...[.44.211]
Antal inlägg205 st
Postad/Inlagd2022-10-04 14:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 435d GC individual -16
BMW M550i individual -21
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
jonte520d: Va kul att du sett fram emot detta under så många år och nu är på gång att beställa en ny bil! För mig tog det 33 år innan jag förverkligade min dröm och köpte en helt sprillans ny Bmw. Känslan över att själv få speca sin bil och sedan se den levereras några månader senare var för mig ett stort ögonblick i livet. Har behållit bilen så då spelar värdefallet inte så stor roll. Nu vet jag inte hur du tänker om du planerar att byta bil snart igen eller om det ska bli en keeper? Ska du behålla bilen länge kan jag rekommendera dig att välja en äkta individual kulör på bilen då det för min del fortfarande ger mig glädje så fort jag ser min gröna bil och aldrig möter en likadan.

Om det blir el eller bensin finns det gått om rekommendationer på och jag förstår att det spelar roll i hela kalkylen. När jag köpte min första bil för femton år sen och behövde pendla 18 mil om dagen med begränsad budget blev det dock en Audi A2 1.4tdi som då gav oslagbar vardagsekonomi och hade en förhållandevis lyxig interiör för sin bilstorlek vilket var viktigt då jag tillbringade många timmar i bilen.           IP: ...[42.2.56]
Antal inlägg580 st
Postad/Inlagd2022-10-04 15:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW CS-medlem

M5 -95

I valet av dessa aktuella två så hade jag i TS-kläder inte tvekat att välja M340i.
I40n känns som ett för osäkert kort till det priset, den kanske även blir svårsåld? Elbilskonceptet håller tyvärr ännu inte alls, det är ju inte heller kul att köra elbil i fullskala - min åsikt.

Är det därtill din första egna nya bil, så lär det onekligen bli fler bilar framöver och preferenserna kommer att ändras med tiden.
Du kan i detta bilval avvakta med el tycker jag.

IP: ...[.101.97]
Antal inlägg5.142 st
Postad/Inlagd2022-10-04 15:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tesla Model 3 Long Range 2020
Birka, är din bedömning av möjligheterna att sälja en i4 lika träffsäker som din bedömning att Tesla skulle gå i konkurs 2015: [LÄNK]           IP: ...[4.56.50]
Antal inlägg858 st
Postad/Inlagd2022-10-04 15:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
M3 cab -03
Va kul, lite drag under galoscherna skulle Ian.W kanske sagt om han levt ( nej så långt ifrån "sosse" det går att komma, är jag....gå och kolla ditt luktsinne PRODRIVER :)

Lite mer seriöst, detta tangentknackande fram o tillbaka ger nog en del misstolkningar. Jag måste som skattebetalare bidra till batteribilscirkusen via bonusar, och tänker ta mig rätten att protestera mot det. Det landade i fel tråd, jag har bett om ursäkt för det och föreslagit fortsätttning i det ämnet i en annan tråd, men det skapade iaf. lite debatt, igen på fel ställe.

Energifrågan är stor, Tyskland i brygga, ww3 kanske bakom hörnet, vi pratar här lyxproblem, troligtvis får många av oss mer grundläggande problem att behöva addressera framöver.

Igen Jonte, ursäkta, har ingen som helst ovilja, vill bara ge min syn på sakerna....allt väl till alla,

em3           IP: ...[.153.40]
Antal inlägg814 st
Postad/Inlagd2022-10-04 16:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Birka, Om något kort är osäkert så är det M340i. Visst är det säkert en fin motor och allt det där men det är även en bruksbil. Vem kommer köpa bensindrivna bruksbilar om 4-5 år? Det är väl du och några till kanske... Är ju bara kolla runt här på forumet och se hur många, mer eller mindre, "skeptiker" som redan blivit omvända. Nockenwelle bytte sin 335i mot en Tesla, Löwet är inne på sin andra elbil, Med Känsla har haft 3-4 elbilar osv osv. Det här kommer snarare accelerera än sakta ner.           IP: ...[.44.211]
Antal inlägg814 st
Postad/Inlagd2022-10-04 17:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Apropå den gamla tråden så skrev jag redan i januari 2015 att jag kunde tänka mig en Model S. Det hade jag glömt. Trodde jag var rejält skeptisk på den tiden.           IP: ...[.44.211]
Antal inlägg5.142 st
Postad/Inlagd2022-10-04 17:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jonte, du skriver att du har batterinoja när du kör familjens Model 3 RWD. I vilka situationer uppstår det?
Du skriver att du mest kör Östergötland – Stockholm. Det ser jag som en mycket enkel färd med den Model 3 jag har, men i och för sig är min en Long Range. För mig är en sådan färd ett icke-problem. Nu i helgen körde jag Uppsala – Sveg fram och tillbaka, mer än dubbelt så lång sträcka som Östergötland – Stockholm. Inga problem. Jag hade fått vänta längre på att tanka den 335i jag hade tidigare än vad jag fick vänta på att ladda Teslan (som jag väntade 0 minuter på).
Jag vill inte råda dig i ditt bilval, för det är en så pass personlig fråga om preferenser, men däremot kan jag kanske säga lite om hur elbilslivet är. Det var därför jag undrade om din batterinoja.
Jag körde BMW bensinsexor i 28 år, men bytte till elbil för två år sedan och har kört 5000 mil, varav en stor del i form av utlandsresor.           IP: ...[135.217]
Antal inlägg5.142 st
Postad/Inlagd2022-10-04 17:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Uppsala-Tänndalen ska det vara, inte Uppsala-Sveg.           IP: ...[136.224]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2023 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540i  -00
Pris: 65.000:-

BMW M550D  -13
Pris: 219.900:-

BMW 320  -99
Pris: 20.000:-

BMW Z4 3.0si Roadster  -06