AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Eftermontering av sensorer F30

Visad 502 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg2st
Postad/Inlagd2022-09-14 11:54
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej allihopa.

Jag är i skrivande stund på jakt efter en 3-serie. Modellen jag har mina ögon på är F30 (2016-2018) sedan, helst M-sport.

Det finns par bilar som jag är väldigt intresserad av men som saknar framsensorer. Nu kanske någon säger att det inte är en big deal om bilen ej har framsensor, men investerar jag drygt en kvarts miljon i en bil då ska den besitta ett och annat kan man tycka.

Nu till min fråga. Finns det någon som har gjort eftermontering på sin F30 eller känner till någon verkstad som erbjuder dem tjänster? Samt vad hade det kostat mig ungefär?

Tack på förhand!           IP: ...[104.102]
Antal inlägg2.211 st
Postad/Inlagd2022-09-14 15:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330dA Xdrive touring - 10
330iA Cabrio -03
Jag ville eftermontera sensor fram i min E91 för att få avståndshållare till min befintliga farthållare med bromsfunktion men hos lokala BMW var det tvärstopp, de ville inte ens lämna pris på att göra det.
Har en kompis som eftermonterat några sensorer i sin Audi (han är snäll fast han kör Audi) men det var hos en firma som specialicerat sig på Audi. Minns inte om det var för farthållare eller parkeringshjälp.
Men vet inte någon firma som gör motsvarande för BMW.
Tror BMW orginalverkstäder inte vill ta ansvar och garanti ifall det falerar - just avståndshållare för farthållare kan ju blir svåra olyckor medan P-sensor förhoppningsvis ger mindre alvarliga skador.

Följer och ser om någon annan kan svara!

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
          IP: ...[76.1.97]
Antal inlägg24.706 st
Postad/Inlagd2022-09-14 15:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med BMW - det finns troligen en eftermonteringssats som originaltillbehör till din bil.

Pris på satsen och pris för monteringen bör din lokala BMW-verkstad kunna ge besked om.

Troligen inte helt billig...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.220.29]
Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2022-09-14 15:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tack för svar!

Ja, det kan nog vara bra och höra av sig till BMW också.

Jag kom i kontakt med en person som driver en bilverkstad (tidigare från BMW om jag har förstått rätt, så någon som har koll). Men han sa att priset ligger på 15,000 ca för att montera p sensorer fram. Är det verkligen så mycket pengar för det?

Å andra sidan, en bilverkstad i Linköping som gör mycket retrofits sa nej till min förfrågan. Så det kan vara lite det ni säger att vissa säger nej pga diverse anledningar. Dock fick jag inget svar tillbaka varför, vilket var så där. :D           IP: ...[104.102]
Antal inlägg573 st
Postad/Inlagd2022-09-16 07:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag tror att en stor del av kostnaden är för en ny stötfångare fram med fästen för parkeringssensorer. Sen skall du ha fyra sensorer som om de är lackerade kostar runt 2000 kr styck. En kabelstam. Det blir dyrt           IP: ...[237.170]
Antal inlägg582 st
Postad/Inlagd2022-09-16 12:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag hade samma fundering när jag hade min F30. Jag kollade då med min lokala BMW handlare. Om jag inte minns helt fel tog de ca 8700kr för eftermontering av PDC fram.
Detta var för 4-5 år sen så priset kan säkert ha gått upp.           IP: ...[5.64.41]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2022 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW X5 3.0iA  -05
Pris: 19.900:-

BMW 520i  -85
Pris: 170.000:-

BMW M5  -00
Pris: 219.000:-

BMW Z4  -08