|
|
---|---|
Hej på er, Har en 2022 x3 m40d. Funkar bra på alla sätt, men solluckan måste öppnas med knappen två ggr då den första gången stannar typ 3/4 bak och alltså inte går hela vägen. Då krävs en dutt till på knappen för att den ska öppnas helt. Vädringsläge och stängning funkar fint. Fenomenet bara uppstod strax innan sommaren. Pallar inte lämna in för detta, mest för att jag är för lat. På tidigare bilar har man kunnat kalibrera luckan på nytt med nån kombination av knapptryckningar, men hittar inte infon nu och minns inte hur man gjorde. Tips? Mvh | |
Det är inte något sånt här du letar efter? Kanske finns bättre video än just denna. |
|
Är inte det en feature? Så har alla panoraman jag har haft på BMW fungerat, med ett tryck så stannar den i ett läge som inte ger något vind-"durr" och med ett tryck till så går den hela vägen bak så det är fullt öppet men då kommer det lite "durr" ibland. Jag trodde det var så det skulle funka. :) | |
Takluckan skriver du ju, jag läste bakluckan. :) | |
@Grelle Haha, jag blev bra fundersam när jag såg youtubefilmen! Dock bra grej, min lucka är på f-håret att ta i på jobbet. Tack! @Wiberg Kan det vara så jävligt att jag bara inte tänkt på det förrän nu? Jag kan inte lova att så inte är fallet :) Aja, dåså! Tack för er hjälp! |
|
Gammal video men överensstämmer med hur jag tycker det funkar även på nya bilar. :) |
|
Wiberg, precis så! Bara jag som aaaaldrig sett eller tänkt på det innan helt enkelt :) Tack för det! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.