|
|
---|---|
Hur i hell får man ner nackstödet På en 745 -02 På framsäteterna.bak går dom upp o ner som skinnet på picken Hjälp mej. | |
Har du gjort som beskrivet i manualen? | |
Ja vad trodde du ?? Dom sitter i högsta läge båda 2 ! |
|
Med lite fler ord kunde du beskriva vilken variant du har? Med elektriska komfort-stolar fattar jag manualen som att du väljer funktionen för skulder-justering och använder reglaget (upp)/ned. (Jag har dock ingen 7-serie så jag har inte provat ...) |
|
Det är provar o alla andra knappar Men noll dom sitter som gjutna |
|
Om du vill ha tips vad du skall felsöka så funkar det ju inte att bara skriva hjälp ;) T.ex: Funkar reglaget Upp/Ned för de andra funktionerna? Funkar alla andra stolsfunktioner? Läser att nackstödet ställs in enligt standard-höjd beroende på stolens position. Funkar inte den regleringen heller på någon av stolarna? Kanske du kan få hjälp av någon som kan gammal 7-serie .. |
|
Alla andra funktioner funkar som dom ska Svank.fram.bakåt upp.ner.svank Men inte dom jävla nackstöden |
|
Och värmen |
|
Nu vet jag inget om modellen ifråga. Men ibland hjälper det. :) På min, lite äldre, bil kräver en del sätesfunktioner att någon sitter där (och kanske också har kopplat bältet) för att allt skall lira. /Lennart |
|
Är det inte vajer som går upp till nackstöden? Jag vet äldre bilar så vill höljet töja sig och då åker vajern ut, bara en gissning. | |
Hör du om el motorn surrar när du trycker på knappen? bromsen är fartens värsta fiende |
|
Nix tyst o stilla |
|
Då är det nåt el relaterat, du får mäta om du har spänning fram till knappen, finns inte det så är det till att jobba sig bakåt, såg nu att båda nackstöden har dött, det första är säkringar, eller om det är nåt relä, jag är inte hemma på den modellen, så det är gissningar. bromsen är fartens värsta fiende |
|
Felet är bältesspännaren Hur f-n lurar jag den? ? |
|
Bältessträckaren!? Intressant. Och ingen SRS-lampa? Är du säker? /Lennart |
|
LAmpa lyser o bilverkstad släcker den Men 1min så tänts dem igen |
|
Hade ju varit nyttigt att ha fått veta det från början, innan vi lurades att irra runt. Kan jag tycka. Det verkar finnas grejer att koppla förbi med. Prova att googla t ex "bypass seat belt tensioner bmw". Eller kanske OlaO här har något att föreslå? /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.