AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ i-Serien ]

Kvalitet, hållbarhet och kända typfel på BMW:s elektriska drivlinor

Visad 425 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.714st
Postad/Inlagd2022-05-23 21:13
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012
BMW 325iA (E90) 2010 (såld)
BMW i4 M50 (G26) 2022
BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022
Hittade inte en liknande tråd. Tänkte att det kan vara trevligt att samla kända problem med BMW:s el-drivlinor. Det tycks mig _alltid_ funnits något att hålla ögonen på när det gäller BMW:s motorer, säkert lika på elsidan. BMW i3 har ändå snart funnits i ett årtionde och nu kommer nya varianter med i4/iX/i7 och snart i5.

Först, har BMW något motor-klass-system som på diesel/bensin, t.ex. M54, N52, S54, osv? Är det samma typ av drivlina i alla el? Den i BMW i4 är synkronmotor, "BMW generation 5 eDrive engine".

Har det funnits typfel på i3:s motor? Servicebehov efter X mil? Något att hålla utkik efter eller vara försiktig med?           IP: ...[245.103]
Annons
Antal inlägg1.714 st
Postad/Inlagd2022-05-23 21:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012
BMW 325iA (E90) 2010 (såld)
BMW i4 M50 (G26) 2022
BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022
This fifth-generation BMW motor has no magnets. It operates as a three-phase AC synchronous motor using brushes and a commutator to provide power to the rotor windings, meaning that AC brushed motors aren't just for third-world electric locomotives any more.

[LÄNK]

          IP: ...[245.103]
Antal inlägg1.714 st
Postad/Inlagd2022-06-06 20:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012
BMW 325iA (E90) 2010 (såld)
BMW i4 M50 (G26) 2022
BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022
Inga kända typfel på BMWs el-drivlinor eller motorer?           IP: ...[245.103]
Antal inlägg15.714 st
Postad/Inlagd2022-06-06 21:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Audi E-tron S-Line
BMW 335 E93 DCT M-Sport
Nej är det korta svaret. Det lite längre är att vissa problem har funnits men det ligger på en låg nivå. Hållbarheten på elektriska drivlinor är mycket högre än konventionella oavsett vad vissa dieselgubbar kraxar om.

(Ja, jag vet att det finns en artikel om en i3 som bytt batteri. Men det var inte trasigt, han tyckte bara att kapaciteten var för låg. Vilket den delvis också var mot utlovat. Och ja, Tesla har bytt motorer på tidiga årsmodeller av Model S.)           IP: ...[9.139.4]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2022 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i  -81
Pris: 27.000:-

BMW Z3 2,8i  -99
Pris: 124.900:-

BMW 760 Li  -06
Pris: 150.000:-

BMW 740IA  -99
Pris: 95.000:-

BMW 535d  -11
Pris: 162.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen