|
|
---|---|
Hej, Misständer när den blir varm på passagerarsidan, går bra kall. Bmw e31 850i 1991 Har bytt fölljande: - Tändkablar - Tändstift - Rotor och fördelare - Bränslefilter - Lambasond (felkod "lambdasond regulator 201" på innan) - Impulsgiavare vevaxel Någon erfaren själ som har en gissning på vad det är för fel? | |
Kollat din bränsle regulator på den sidan som misständer? Du har väl förstås rätt tändkablar och rätt tändstift hoppas jag!! |
|
Hej, Nu vet jag ju väldigt lite om M70, egentligen knappt någonting alls. Men sensorer har ju inte sällan en kall/varm-defekt. Eftersom M70 (väl?) har den där främre tändkabelsensorn på vardera banken, tycker jag att det lutar åt fel på bank 1 sensorn (passagerar-sidan på en vänsterstyrd bil). /Lennart |
|
Har du stoppat i "rekommenderade" Resistorstift? Byt till icke resistor! BH5es tror jag det skall vara. När dessa bilar var nya så monterades icke resistorstift och resistorkablar. Numer vill tilverkarna av stift bara sälja resistorstift och det går för det mesta bra. Men kolla tändspolarna på dessa! Små ynkliga spolar som inte ens är speciellt bra nya. De orkar inte med både resistorkabel (6kOhm) och resistorstift ytterligare 6 kOhm. Min går bättre, startar bättre, har perfekta HC värden (66) efter byte. Detta gäller FÖ många äldre bilar som jag "Botat" från dåliga värden till startproblem på vinter. |
|
Så gjorde min e31. Det var rotor-locken på båda sidor som spruckit! Det tog ett tag innan jag hittade felet. Har du bytt "alla" tändstift, även 11 & 12 | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.