AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
428

335i E92 -07 dåligt laddtryck E85

Al
7
Alex132
335i E92 -07
Tja, jag har en 335i n54 e92 -07 som är e85 konverterad med 800hk och 1000nm med original växellåda xhp steg 3. Jag lämnade in bilen för växellådsbyte och efter det så har jag jättedåligt laddtryck. Jag har 0.55 i laddtryck nu och det ska vara 1.8-1.9bar. Jag har pratat med verkstan som säger att dom inte har gjort någonting som kan påverka laddtrycket och dom har bara varit under bilen. När jag accelererar från 80km/h så ökar laddtrycket ju högre fart jag kommer upp till. Tänkte trycksätta med rök för att se om det är läckage i slangarna. Vad kan det annars vara? Wastegate eller något annat?

Mvh Alexander
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Har växellådan egen styrenhet? Låter lite spontant som momentbegränsning triggad av växellådan. Om den har egen styrenhet så har den säkert värden på momentbegränsning för respektive växel, en begränsning som blir mindre på högre växlar och då släpper loss momentet = tillåter högre laddtryck. Där skulle jag börja.
Al
7
Alex132
335i E92 -07
Styrenheten programmeras väll om när man lägger in ny mjukvara? Ska prova att flasha om motorn imorgon och se om det blir någon skillnad. Annars kanske det är vacuum läckage?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.