AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Svårt att korrigera information på car.info?

Visad 1.007 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.574st
Postad/Inlagd2022-02-15 12:31
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E61 523i touring
E61 530d touring
Ställer en fråga här för en bekant som inte är medlem på AP. Han köpte en bil och säljaren hade skrivit in ett felaktigt km-tal på Blocket, vilket sedan hamnade på car.info.
Det handlade om en i praktiken omöjlig körsträcka. Ca 3000 mil på under en månad.
Han skrev till car.info med detaljerna och bad dem titta på besiktningsprotokollet och den efterföljande annonsen, men de svarade att "vi kan inte se några fel" och började istället be honom om att scanna serviceboken och ladda upp på deras sajt, trots att han sagt att boken inte hade någon relavant stämpel från den senaste tiden. Han påpekade saken igen då det verkade som de inte förstod och då svarade dom inte alls.

Är det så det funkar generellt på den sidan? Står ju att de strävar efter att visa korrekt information, men verkade inte så i hans fall. Säljaren kunde även intyga felet på telefon om man ringde honom. Men car.info visade lite intresse för ärendet.
Han vill inte att jag ska skriva detaljerna här, men ibland har någon representant för car.info varit på sidan så kanske någon som orkar ta tag i frågan på PM eller skickar nån kontaktinfo där han får adekvata svar?

Säljer han bilen inom 3000 mil kommer det stå "avvikande mätarställning" på car.info.
          IP: ...[.12.138]
Antal inlägg16.077 st
Postad/Inlagd2022-02-15 12:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
Skicka pm till Jonas Bonde han har konto här. Tror det finns flera från car.info här men de kan jag inte namnet på.           IP: ...[215.105]
Antal inlägg50 st
Postad/Inlagd2023-04-18 17:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Rutinen ser korrekt ut, vi vill vara säkra på att enbart felaktiga miltal tas bort.

Vi vill ju ha så bra underlag som möjligt på historiken på bilar, att någon mailar och säger att det är fel och det inte obvious är det så begär vi in mer matrial.

Ja, det är många med uppenbart skruvade bilar som hör av sig och skall berätta att vi har fel.           IP: ...[.58.130]
Antal inlägg8.359 st
Postad/Inlagd2023-04-18 19:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det finns uppenbara felaktigheter på car.info som inte åtgärdas trots påpekanden. Både gällande information och mätarställningar. Det blir absurt med attityden att vara så svåra med art ändra. Kvaliteten kan med enkla medel höjas.

Exempelvis var ni helt ointresserade att ta med info om en utbrunnen F10 LCI som brunnit vid spanska solkusten trots bilder Med synligt regnummer. Enbart annonser där det står risig/trasig tas med.

Sidan är superbra i grunden, så ta till er det och sätt någon att Kvalitetsgranska information inklusive mätarställningar.

Med vänlig hälsning
Stephan           IP: ...[151.215]
Antal inlägg16.077 st
Postad/Inlagd2023-04-18 19:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
Jag gillar också sidan i grunden men det finns uppenbara problem med den. Exempelvis görs ingen uppföljning eller kontroll av servicestämplar som laddas upp. Jag VET bilhandlare som falskstämplat böcker där dessa sedan servicar sedan hamnat på car.info. Det är verkligen inte bra.

IP: ...[9.139.4]
Antal inlägg1.753 st
Postad/Inlagd2023-04-18 21:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har haft ett ärende där det laddats upp fel information (de hade blandat km och mil), där ändrade de utan problem. Nu var bilen nästan ny och hade enbart ägts av återförsäljaren vilket förmodligen hjälpte. :) De hade dock en trevlig attityd i det fallet.           IP: ...[.152.14]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2023-04-20 15:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ja car.info kan vara ganska tjurskalliga har jag märkt. Köpte en gammal SAAB 9-5 för ett par år sedan på nätauktion. Den såldes som "rep. objekt" för att den var gammal och hade gått långt. Det betyder att den inte var testad utan säljs som den står. Antagligen ett sätt för företaget att försöka slingra sig ur reklamationer och spara tid för att testa den.

Detta snappade car.info upp och stämplade bilen med: "Fordonet har, vid något tillfälle, annonserats med avvikande skick". Detta dyker upp som en stor blaffa när man söker på bilen och det är det första man ser. Jag drar iaf öronen åt mig när jag ser något dylikt på andra bilar.

Nu var det ju så att det fanns inga fel på bilen mer än smågrejer som på i princip alla andra gamla bilar. Så informationen hos car.info är helt felaktig vilket jag också mailade och påpekade men fick kalla handen. Riktigt dåligt car.info, ska ni pest-stämpla en bil så får ni nog läsa annonsen först och ta reda på om det faktiskt är något allvarligt fel på bilen.           IP: ...[225.138]
Antal inlägg912 st
Postad/Inlagd2023-04-20 15:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Att de ska ändra för att de får in ett, i deras ögon, anonymt mail är ju inte heller bra. Sista exemplet på Saab:en är klockrent. Varför skulle de ta bort den märkningen bara för att du säger att det är så? Då kan vem som helst påstå vad som helst och få det ändrat.           IP: ...[131.7.7]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2023-04-20 23:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Verdi2, jag tror du missar min point här. Bilen borde inte stämplats med "avvikande skick" överhuvudtaget. Det fanns ju inget i annonsen som indikerade att det fanns något fel på den, bara att de inte hade testat den lika grundligt som andra bilar de säljer. Det gäller ju antagligen 99% av alla privatannonser också som är helt otestade av någon ackrediterad instans...

I övrigt håller jag fullständigt med om att ett anonymt mail knappast ska ha någon påverkan på deras info och det har det ju inte heller. Verkar som att de kräver rejäla bevis för att få något ändrat.           IP: ...[225.138]
Antal inlägg1.753 st
Postad/Inlagd2023-04-21 13:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Håller med Verdi2 här, ser inget konstigt med deras agerande i det fallet (för mig är avvikande skick = rep. objekt).           IP: ...[.152.14]
Antal inlägg3.535 st
Postad/Inlagd2023-04-26 08:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Söker man på min M3 cab på car.info ser man också " "Fordonet har vid något tillfälle annonserats med avvikande skick", i mitt fall var motorn trasig då men helrenoverad av mekaniker på välkänd BMW verkstad nu.

Jag hade föredragit om det stod vad som var avvikande/fel vid annons tillfället.           IP: ...[.250.87]
Antal inlägg50 st
Postad/Inlagd2023-04-26 09:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det blir lite svårt att få in alla orsaker till avvikande skick i den lilla info rutan.

Men man vill ju som senare säljare kunna beskriva att man har fixat det avvikande skicket på något smart sätt.

Att begära ut källmaterial är ett bra sätt att se vad som står skrivit i annonsen.

IP: ...[.58.130]
Antal inlägg3.535 st
Postad/Inlagd2023-04-26 11:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Jonas tack för info, visste inte att man kan begära ut källmaterial, då ska jag göra det så jag har det tillgängligt vid ev försäljning.           IP: ...[.250.87]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2023 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525 TDSA  -95
Pris: 5.000:-

BMW 324td  -93
Pris: 110.000:-

BMW 745  -03
Pris: 75.000:-

BMW 118d Xdrive  -17