|
|
---|---|
Tja! Sugen på att uppgradera min underbara men nu rätt till åren 320d -06. Sugen på AWD då vintrar här suger... Men gillar ju att åka i sidled. Så min lösning: M235i xdrive och naturligtvis funderar jag då över Xdelete. Länk Japp, har försökt använda sökfunktionen på forumet, men den verkar inte funka. Peka gärna på trådar om det finns om ämnet, annars tar jag tacksam emot alla synpunkter och funderingar och klagomål. Håller bilen i längden? Hur säkert och hållbart är det? | |
Jag har gjort det på min f10 m550d. Det funkar som förväntat, dvs bra. Jag gjorde det mest för att skona fördelningsväxellådan som är känslig på 550. Smidigt och enkelt att utföra med telefonen. Kolla bara så du får det till rätt model. | |
Cool. Jo, många som säger det funkar bra och smärtfritt. Men hur bra håller det i längden? Har du kört med det länge? |
|
Jag har haft xDelete ca 8 månader, 1000 mil. Jag tror inte du behöver vara orolig för hållbarheten. Som jag förstått det så kopplar den bara ur en koppling till fyrhjulsdriften. Nya M5 som är fyrhjulsdriven ska som jag förstått det kopplas i och ur med samma princip. Enligt xDeletes hemsida så är det helt ofarligt. Och jag tror det är rätt. Merslitaget som uppstår på enbart bakaxeln skulle jag säga är försumbart. Jag förutsätter att det är samma typ av bakaxel som vanliga bakhjulsdrivna modeller. Och dom håller! | |
Jo precis vad det sägs på många ställen. Genom att koppla ur framhjulsdriften spar man mer på 4-hjulsdriften. Tack för synpunkter! Fler som har erfarenhet? |
|
Vad är detta för något? | |
Ser du inte länken? | |
Inget slitage ökar med xdelete, tvärtom. (Förutom bakdäcken då förstås) | |
Hehe. Det förstås. Finns en tråd på bimmerpost, 24 sidor av inlägg. Bra läsning, men där verkar de vara eniga att det är rätt säkert. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.