Som Rubriken antyder så undrar jag om det är några märkvärdiga skillnader på årsmodell 2014 och 2015 bortsett från några hk till.
Frågar för en handlare har en 2014 med 20200mil och en 2015 med 18800 mil men en prisskillnad på 35k och det kändes mycket för bara 1400 mil och ett år nyare om den inte fått några uppgraderingar.
Motsvarande utrustning givetvis, från vad jag kunde se iaf
Ja det ska vara euro 6 i 2014
Motorkoderna är N47T för 2014 och B47O för 2015, ingen aning vad det innebär bortsett från att den ena har 184hk och den andra 191
Faceliften kom väl redan 2014, så det borde båda bilarna vara...
Största skillnaden är nog motorn - B47 är en nyare motorgeneration.
En del har varit lite rädda för N47 med kamkedjeproblematiken i tidiga exemplar, men B47 har också problem...inte minst havererade turboaggregat pga. kondensbildning i insuget och isbildning som slår sönder impellerbladen.
Kolla om det skiljer sig åt i skatt och försäkring.
Enligt officiella siffror skiljer det inget i förbrukning och marginell skillnad i prestanda.
Jag och min fru hade en 2014 och en 2015 parallellt och jag tycker att det var ganska stor skillnad mellan bilarna. På 2015 190hkr kändes motorn bättre avstämd mot utväxlingen, den växlade smidigare och motorljudet var mindre "rått" vid acceleration. Den var också något snålare vid samma körning. IP: ...[.38.246]
Låter som att nyare motorn är ett något bättre val men inte nödvändigtvis en avgörande faktor när man väljer.
Dock valt bort den billigare av de där 2. Luktade bränt ur ventilationen. Gissar på kupefläkt. Gröna växelindikatorn verkade lysa till och från sprayburksmålad backspegel och dåligt inpassat stötgångarhölje, typ en cm mellan hölje och huv. Gav lite dåliga vibbar. Och vad hade jag mer hittat om jag faktiskt synat bilen IP: ...[.235.41]