|
|
---|---|
Tjena Är sugen på att få lite mer power i bilen och har läst runt en del Bilen är en 540i -18 med b58 motorn. Tänkte köpa en VRSF catted downpipe och xhp men är osäker på vilken tune man ska välja. Vilken av BM3 , MHD eller kanske MG flasher ska man välja? Är det något mer man bör göra/ tänka på? Med vänlig hälsning | |
Du kommer bli nöjd oavsett vilket märke du väljer, kör själv med BM3, xhp och är mycket nöjd. | |
Okej nice! Kör du steg 2 med downpipe också? |
|
Nej jag kör bara med steg 1, skillnaden på steg 1 och 2 är ska vara minimal så jag tyckte inte det var riktigt värt pengarna i mitt fall. Hade jag inte haft MPPSK på min bil så hade jag utan tvekan köpt en catted downpipe för att få lite trevligare ljud + prestandan från steg 2. | |
OK Läste runt en del igår och såg att VRSF catted dp inte var den bästa kvaliten och att den pajar om man kör med Burbles typ. Så är inne på att köra catless istället men man är ju inte så sugen på att hålla på att byta fram och tillbaka med original vid besiktning osv |
|
Köper du BM3 (funkar säkert med dom andra tunersen också) så kan du själv justera hur dina burbles ska låta. Maxar du duration och aggression så kommer nog inte någon katalysator hålla. | |
Tips är att låta bli burbles/popcorn etc. och låta bilen låta som en bil och inte en dåligt antänd fyrverkeripjäs. |
|
Hej Har en 545e och skulle vilja ha lite trevligare ljud men finner riktigt något då modellen är relativt ny och få eftermarknads delar har jag märkt. Drömmen hade varit hitta något som m performance avgassystem men finns inte . Det är ju b58 som tex 540i men undrar om det är samma avgassystem. Någon som vet eller har tips . |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.