|
|
---|---|
Har förut haft liknande symptom och då byttes MAP-sensorn. Symptomen var att jag all effekt ovanför 2000rpm försvann, inga konstigheter på tomgång etc. Inga felkoder - den gången. Nu har jag fått liknande symptom. Den felar på MAP, partikelfilter samt charge air hose. Har under en färd på drygt 10 mil loggat lite och i början när bilen är kall går den som den ska, sensorerna för MAP lirar med beräknat värde, MAF-värdet är lite lägre än nominellt, EGR actuator signal varierar när man gasar. Efter ett tag tappt bilen ork och EGR-signalen är alltid 0% samtidigt som MAP står alltid på 899.98hPa. Ibland går jag en varning om att motoreffekten är begränsad men fortsatt färd möjlig. Men inte alltid. Känns osannolikt att MAP-sensorn gått sönder igen? Men för ett förstå bättre, vad är det som styr vad? Eftersom att allt först fungerar, är det att MAF-signalen är för låg och att den då tillslut stänger ner de andra funktionerna. Eller har jag ett fall av att jag har en massa sot som gör att EGR-en slutar fungera när bilen blir varm och sen skickar allt annat ur spel? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.