AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
653

Msport front till 530E Xdrive 2021?

me
21
mellberg
520xd Touring -16 Msport
Hej,

Köpte nyligen en riktigt fin 530E Xdrive -21 som jag fick till ett schysst pris, det enda den saknade var egentligen Msport-paktet - tänkte att jag kunde leva utan det.. Meen efter att ha kört bilen ett part månader så inser jag att det saknas lite "attityd" framförallt i fronten. Fråga personen på lokala BMW vad det kunde tänkas kosta att eftermontera ett bodykit, i vart fall fronten - men fick svaret "det går nog inte, får inte upp några delar i datorn..." - det känns dock orimligt, någon som har tips på 3e-parts verkstad i mellansverige som kan lösa det och vad det kan tänkas kosta? Tack!
da
1.994
danielb
I4 M50 -24
På en sådan ny bil skulle jag aldrig börja bryta isär grejerna. Risk finns också att du får problem med garantin om något fel inträffar som kan härledas till byte av front. Det extremt mycket delar som ska bytas för att få full MSport. Du kommer dessutom sänka värdet på bilen om du inte monterar tillbaka allting i samband med försäljning. Testa vad du får betala mellan mot en med mSport.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med dig, M-sporten på G31 LCI är mycket trevlig och är ett rejält lyft mot Pre-LCI samt mot standardutförandet.

Dock så instämmer jag med danielb, på en så pass ny bil är det riktigt synd att montera en M-sport front eller utvändigt M-paket.
Det är ju så otroligt många delar som du ska montera för att få den att se ut som en M-sport, och ändå blir det inte en riktig m-sport så klart.

Bättre att leva med det, köpa nån snygg splitter som gör standardfronten mer aggressiv eller att sälja den och köpa en riktig M-sport.

Håller du inte med oss :-) så prata med Victor på Schmiedmann så kan han lösa dina önskemål men prislappen blir tyvärr inte något roligt som sagt.

Lycka till oavsett beslut och grattis till en grymt trevlig bil. Jag stortrivs med min :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.