AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
13.627

i4 - diskussioner om utrustning och tillbehör

Sida 1 av 7
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Hej. Den andra i4-råden har en så bra diskussion så att jag tänker att vi samlar alla frågor om utrustning i denna tråden.

Jag öpnnar med följande spec:
Länk

Har jag missat npgot man bör ha? Npgot man "måste" ha?

Jag har sakat bort:
Dragkrok (kommer ha en annan bil att dra med, e91 320d)
M-Sportstolar (behöver inte skalstolarna, tänker att de vanliga sportstolarna är bra nog, med svanstöd)
Comfort

Åsikter?
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag är inte riktigt med på om jag fått med "ablage for wireless charging", den vill man inte missa.
Är du införstådd med att du inte får reglerbart svankstöd (eller bredd tror jag) på passagerarstolen). Det gömmer sig under "Bortfall ..."
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Den har jag faktiskt med i min offert, men missade den i länken ovan.
Så vad har du ändrat för att få justeringsmöjligheterna på båda stolarna? Det stör mig lite att man inte kan kombinera t.ex. alcantara-klädsel med sportstolar och inte med svankstöd. Inte heller ditt val av klädsel för 10k räcker för att få svankstöd, men däremot med annan klädsel fö 16k berättigar till svankstöd.
Jo, jag har hört om komponentbrist men jag undrar vad är det för komponenter som saknas för att reglera svankstödet i en stol utan minne.
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Precis. Det verkar som konfiguratorn på bmw.se inte är liks bra som den återförsäljarna har på BMW. Där kunde de lägga till svankstöd, dör det har jag i min custom spec från återförsäljaren.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag funderar på detta med helskinn eller inte. Jag har ju inte erfarenhet av sensatec men perforerad sensatec ser fint ut och ska ha god slitstyrka? Det jag däremot har erfarenhet av är BMWs läder på nya bilar av dags dato, t ex Dakota. Hårt och med kvalitetsproblem, sprött och spricker så det kan behöva bytas på garanti..
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Så frågan om man ska gå på 18-tummarna som ingår i priset, tycker de ser fina ut och ger väl mest fördelar, bättre komfort, längre räckvidd, men med större dimension blir det lite mer symmetri och snyggare. Just nu lutar jag åt att välja 19-tum
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Ja, 18" som ingår i M50 är helt ok, men jag tyckte 10' var billigt för att då 19" istället.

Sensatec vet jag inget om, men för mig tycker jag en premiumbil ska ha läder. Ser tyvärr billigt ut annars. Jag har vitt (creme-färgat) läder nu och det är trevligt, men landade på safirsvart lack med svart läder och msport mlrblp söm. En klockren kombo. Den blå sömmen och msport-flärpen är trevlig utan att vara kitschigt.

Dock är jag inte helt med på om bilbältena är helsvarta eller har blå söm de också. Hoppas på helsvarta.
Om du har tillgång till detaljerna i din konfiguration så är "M specifika säkerhetsbälten" en egen post
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
I min spec har jag inte den, så då borde de vara helsvarta. Tack.
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Vad tycker ni om min färgkombo då? Kommer jag ångra blå söm?
Det blir väl bra med blå söm. i4 har ju lite blå detaljer på startknapp och växelväljaren. Jag har blå söm på svart alcantara i min M440. Mycket diskret.
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Fick in wireless charging också. :)
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Så här blev det:

Utrustning, paket
ZGI Innovation 29 200
5AC Helljusassistent
5AZ BMW Laserlight
6U3 BMW Live Cockpit Professional
Utrustning, fabriksmonterad
248 Eluppvärmd ratt 3 100
3FK 19" L{ttmetallf{lg Y-eker 859 M tv}f{rgaBicolour
with MT
10 700
3MF M mörktonade lyktor/strålkastare 3 400
403 Elektrisk glastaklucka 13 500
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 4 900
459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 13 500
488 Svankstöd 2 900
48Z Bortfall elfunktioner passagerarstol
490 El. breddinställning främre ryggstöd
4KL Interiörlist Aluminium Mesheffect
4T2 Ladekabel Professional (Mode 3) får öffentliches
Laden
1 000
4U0 Galvanisk infattning för kontroller 1 200
4UR Ambient interior lighting 4 200
5AS Driving Assistant
5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go
5DM Parking Assistant
688 Harman Kardon högtalarsystem 5 900
6NX Ablage får Wireless Charging 2 300
7M9 M högglans Shadow Line med utökat in

Standardutrustning:
Utrustning, standard
1CB AG Kod
1CX XtraBoost
230 AG Kod
2NH M Sportbromsar
2PA Låsbara hjulbultar
2VB Däcktrycksmonitor
2VF Adaptiv M fjädring
2VL Variabel sportstyrning
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
428 Varningstriangel
430 Automatiskt avbländbar inner och ytter- spegel,elektriskt infällbara
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
493 Förvaringspaket
494 Stolsvärme fram
4AW Instrument panel i Sensatec
4U9 Akustisk varning för fotgängare
4V1 BMW IconicSounds Electric
534 Klimatautomatik
5AQ Active Guard Plus
5DA Deaktivering Passagerarairbag
654 DAB+ radio
6AE TeleServices
6AF Legal emergency call
6AG eDrive Services
6AK ConnectedDrive Services
6C3 Connected Package Professional
6VB AG-kod
715 M Aerodynamikpaket
754 M Bakspoiler
760 BMW M högglans Shadow Lineline
775 BMW M antracit innertak
853 Språkversion engelska
885 Svensk instruktionsbok
8R9 Refrigerant
8SM Chassinummer i framruta
8TF Ag kod
8TG AG kod
993 Årsmodellskod

Länk

Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Gör det stor skillnad på att ha "läderbeklädd dashboard"? 12.000kr är ganska saftigt, men skulle kanske kunna vara värt det? Vad tror ni?
Om man tycker det är värt 12 000 för en läderklädd instrumentpanel kan väl bara köparen själv avgöra? Personligen tycker jag att det borde finnas betydligt roligare tillbehör att slösa pengarna på.

Värdet i andrahand lär tangera vid 0 kr.
16.357
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Är ju en smaksak, visst är det snyggare. Men jag tror likt Ska3 att det inte kommer ha någon större vikt på andrahandsmarknaden så det vill till att du själv gillar det.

Jag hade inte valt Safirsvart om du inte har parkering inomhus, min cab är svartmetallic och det är inte många minuter den är ren om den lämnas utomhus.
qsacage; Om jag förstår rätt så har du Alcantara-klädsel med Sensatec, så då låter läder-bräda som overkill i mina öron.
Finns det bara engelsk språkversion, i denna?
(Ja röststyrning på svenska har väl inte BMW fått tummen ur att ordna i iDrive 8 heller, gissar jag, men svenska menyer och navigator anvisningar på svenska kan ju vara trevligt.)
Du listar fortfarande "48Z Bortfall elfunktioner passagerarstol", så något svankstöd lär du väl inte få på den stolen.
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag har beställt svart riktigt läder med blå söm (Msport). Därför undrar jag om läderbräda passar bättre. Svårt att veta hur den icke-läderbrädan ser ut. Jag har fått för mig att det är senatec (fejkläder) så det ser kanske ur som läder. Typ. Men om det är äkta hårdplast förtar det kanske kupekänslan endel, map på all övrig läder?

Du har rätt om svankstödet. Språk vet jag ej, men misstänker att det ör engelska som gäller.
Visa användare
1.782
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Om man ser på de genererade bilderna så ser det ut som sömmar i brädan under framrutan. Och typ som läder. Svårt stt säga.

Kanske någon har en 3- eller 4-serie med sensatecbräda? Hur ser det ut?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.