|
Inlagd av |
Fråga |
499st
2021-09-07 08:20
Anmäl inlägget
 Äger följande bilar:
340i Touring I3s
|
Vad tycker ni om denna
[LÄNK]
Måmga bra konxept i dem här prototypen
Demonterbarhet, enkelhet, resurshushållning, uppfräshningsbat och banbrytande.
Om man skumle rulla rumt i
Denna skulle
Man få rätt
Mycket uppmärksamhet. Får i3 att se konventionell ut IP: ...[.223.82] |
Annons |
|
9.920 st
2021-09-07 09:55
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
325i- 07
|
Jag gillar den. som stadsbil känns den väldigt genomtänkt, sedan tror jag att vi i framtiden får mer och mer autonoma funktioner vilket kommer medföra att vi strävar mer efter komfort och andra upplevelser IP: ...[168.112] |
1.751 st
2021-09-18 22:44
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012 BMW 325iA (E90) 2010 (såld) BMW i4 M50 (G26) 2022 BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022 (såld) BMW iX3 (G01) 2023
|
BMW som helhet är ett av de mer spännande märkena både i teknik och design, de verkar vara inne på rätt spår. I motsats ser jag Mercedes gå fel håll, tyvärr, mycket dels av sina EQA/EQC/EQS. De ser inte värdiga ut för vad mercedes står för.
Bilbranschen och EVs spretar en hel del nu, och jag tror landskapet kommer att normeras kanske om 3-4-5-6 år. En del av de gamla märkena kommer att stå på näsan tror jag. Ställa om till EV och hitta nya koncept är en del, men också att tajma rätt med t.ex 5G,självkörande bilar, mjukvara och tjänster. Det är ingen slump att mjukvaruföretagen kokar soppa bakom kulisserna (Apple, Google) och Tesla är redan starka här. Ett klockrent exempel är Teslas fully self driving (FSD) med AI och hur den mjukvaran/algoritmen nyttjar data från alla bilar i drift för att göra algoritmen bättre i varje bil ute i fält, till skillnad från att skeppa en bil med SW som man aldrig rör igen (jämför hur gammal OS, kartor osv är i en t.ex 2015 år modell bil).
Så klart kommer nischer spela in, som t.ex. den som länkas ovan, men i grunden kommer varje företag nischa i ett större perspektiv. BMW med "dynamisk körglädje", Tesla med Sw/tjänster, MB med lyx och extra allt. Jag tror många av de billigare märkena kommer ta stora marknadsandelar, se Skoda, Toyota, Hyndai Ionic och liknande.
Jämför börskraschen 2008 där alla traditionella amerikanska bilar gick i konkurs för att de inte vara i framkant redan när kraschen var ett faktum. Samma idag, man måste vara med i början, annars hamnar man hopplöst efter. Där var Tesla tidigt ute, men nu kommer andra spelare som har hundra års erfarenhet av produktion, distribution, osv. Räcker det?
Nu är jag ingen expert på EVs men jag tänker på t.ex. märken som Mitsubishi, Suzuki, kanske t.o.m. Honda. De har väl något på EV men inga stormkliv. De är märken som varit bra på att göra bilar billigt och bra på givet recept. Men nu kommer en del av dem tyna bort. Eller vad tror ni? IP: ...[245.103] |
|
© 1997 - 2023
AutoPower.se
|
|
PowerBörsen Senaste 5 BMW |
 BMW z3 -97
Pris: 55.000:- |
 BMW 550i LCI -07
Pris: 175.000:- |
 BMW 330Ci -01
Pris: 35.000:- |
 BMW 325i Coupé E92 -07
Pris: 78.000:- |
 BMW 540i -00
Pris: 65.000:- |
Gå till PowerBörsen
|
|