AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ i-Serien ]

Vision circular cool designstudie?

Visad 146 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg496st
Postad/Inlagd2021-09-07 08:20
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
340i Touring
I3s
Vad tycker ni om denna

[LÄNK]

Måmga bra konxept i dem här prototypen
Demonterbarhet, enkelhet, resurshushållning, uppfräshningsbat och banbrytande.

Om man skumle rulla rumt i
Denna skulle
Man få rätt
Mycket uppmärksamhet. Får i3 att se konventionell ut           IP: ...[.223.82]
Antal inlägg9.852 st
Postad/Inlagd2021-09-07 09:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i- 07
Jag gillar den. som stadsbil känns den väldigt genomtänkt, sedan tror jag att vi i framtiden får mer och mer autonoma funktioner vilket kommer medföra att vi strävar mer efter komfort och andra upplevelser           IP: ...[168.112]
Antal inlägg1.626 st
Postad/Inlagd2021-09-18 22:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012
BMW 325iA (E90) 2010
BMW i4 M50 (G26) 2022
BMW som helhet är ett av de mer spännande märkena både i teknik och design, de verkar vara inne på rätt spår. I motsats ser jag Mercedes gå fel håll, tyvärr, mycket dels av sina EQA/EQC/EQS. De ser inte värdiga ut för vad mercedes står för.

Bilbranschen och EVs spretar en hel del nu, och jag tror landskapet kommer att normeras kanske om 3-4-5-6 år. En del av de gamla märkena kommer att stå på näsan tror jag. Ställa om till EV och hitta nya koncept är en del, men också att tajma rätt med t.ex 5G,självkörande bilar, mjukvara och tjänster. Det är ingen slump att mjukvaruföretagen kokar soppa bakom kulisserna (Apple, Google) och Tesla är redan starka här. Ett klockrent exempel är Teslas fully self driving (FSD) med AI och hur den mjukvaran/algoritmen nyttjar data från alla bilar i drift för att göra algoritmen bättre i varje bil ute i fält, till skillnad från att skeppa en bil med SW som man aldrig rör igen (jämför hur gammal OS, kartor osv är i en t.ex 2015 år modell bil).

Så klart kommer nischer spela in, som t.ex. den som länkas ovan, men i grunden kommer varje företag nischa i ett större perspektiv. BMW med "dynamisk körglädje", Tesla med Sw/tjänster, MB med lyx och extra allt. Jag tror många av de billigare märkena kommer ta stora marknadsandelar, se Skoda, Toyota, Hyndai Ionic och liknande.

Jämför börskraschen 2008 där alla traditionella amerikanska bilar gick i konkurs för att de inte vara i framkant redan när kraschen var ett faktum. Samma idag, man måste vara med i början, annars hamnar man hopplöst efter. Där var Tesla tidigt ute, men nu kommer andra spelare som har hundra års erfarenhet av produktion, distribution, osv. Räcker det?

Nu är jag ingen expert på EVs men jag tänker på t.ex. märken som Mitsubishi, Suzuki, kanske t.o.m. Honda. De har väl något på EV men inga stormkliv. De är märken som varit bra på att göra bilar billigt och bra på givet recept. Men nu kommer en del av dem tyna bort. Eller vad tror ni?           IP: ...[245.103]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2021 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 520d G31 xDrive M-sport  -19
Pris: 423.000:-

BMW M5 Touring  -07
Pris: 249.000:-

BMW 328i M-sport  -97
Pris: 70.000:-

BMW 320 cab M Tech II  -92
Pris: 239.000:-

BMW 635 CSI  -80
Pris: 40.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen