AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
100.189

Nån som tänker köpa en iX?

Sida 49 av 49
Ve
1.696
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Lär ju inte få nån gratis lånebil direkt när de inte vet om det går på garantin. Bara felsökning imorgon... Tur jag har cykelavstånd.
Ve
1.696
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Inget fel på bilen. Bara min exfru som "touchat ett staket" och utlöst en krocksensor. (Smällen tog som tur var på registreringsskylten så inga skador.)

Nej det var nog första och sista gången hon fick låna den. Haha.
Da
319
Dafro
BMW IX xDrive60 -26
Skönt ändå, var det bara att nollställa krocksensorn?
Ve
1.696
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Ja precis. De nollställde den och så försvann felen. Kostade ett par tusen i felsökning och nollställning men det kunde ju ha varit mycket värre.
Ve
1.696
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Är ute på tur. Normandie. Får säga att bilen kommer till sin rätt då på motorvägarna i Europa. Komforten är otrolig, räckvidden och laddhastigheten fullt tillräckliga. Den drar fint ända upp till maxhastigheten på 200 km/h.

Jämfört med Teslan så är fyrzons ACC ett jättelyft för baksätet och ungarna. Själv är jag helt fräsch i kroppen efter ett långt pass. I Teslan var jag ledbruten och behövde sträcka på mig osv först innan jag kunde gå som folk.

Ett minus är väl att bagageutrymmet är lite i minsta laget och att det saknas frunk. Hade varit perfekt att ha typ2-kabeln där istället för under golvet där bak under all packning... Har iofs bara använt den en gång men hade blivit två ggr om den inte legat så oåtkomlig.

Det bästa med att byta från Tesla till BMW är faktiskt BMW charging kortet. Det går att ladda överallt med det. Man behöver inte tänka på att skapa konton och krångla. Bara blippa kortet och stoppa i kabeln. Förr laddade jag ju gratis på Tesla och försökte så pussla och fixa så att jag alltid skulle ladda där. Klart att det här blir dyrare, säkert jämförbar milkostnad jämfört med en bensinbil men i gengäld är det alltså mycket smidigare. Och jag som var rädd för att det skulle vara tvärtom.

Da
319
Dafro
BMW IX xDrive60 -26
Skönt att du trivs med IX. Visst är väl frunk en trevlig sak men inte så viktigt tycker jag, om jag kör så långt så jag behöver ladda så blir det oftast med dc men senast i Norge blev det en AC men då var vi i lägenheten så då var bilen ändå tom. Tre förslag på andra ställen att lägga kabeln är under förarsätet om det inte är stora barn bakom dig eller på golvet i mitten fram eller om du har hundbur vilket något säger mig så under dynan i den.

Vad gäller laddning så håller jag med om att smidigheten är det viktigaste om man inte alltid laddar ute, men då hade jag nog valt bort elbil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.