Sida 36 av 36
|
|
---|---|
Undrar om priserna stämmer. M70 blir billigare än när jag specar en 60? @Verdi det är inte mycket som skiljer i pris mellan IX45 och IX60. |
|
Är charged edition någon slags lanseringskampanj eftersom man "får" utrustning och avdrag med det? | |
Ja precis. -90 tusen på xDrive60 och -70 tusen på xDrive45, vilket gör att det bara skiljer 30 tusen. Det borde väl skilja minst 100 tusen för att det skulle bli värt att välja xDrive45? | |
45an har ju typ samma räckvidd som gamla 50? Beror på vilka avstånd man kör. Men visst, jag väljer 60 om jag köper en. Det behöver vara någon kampanj på leasing eller ränta innan jag slår till. | |
Ja de måste nog rea ut 45:orna så småningom. Jag tror jag avvaktar det. Mot hösten kanske... Tydligen får de inte nya demobilar förrän april. Skulle vilja se M-sport klädseln i verkligheten innan jag köper också. Känns som att man ska ha en suverän deal om man ska köpa en ny så här dyr elbil i dessa tider. Finns inga kampanjer på vare sig stöd från generalagenten eller på räntan än så länge. |
|
Den stora frågan är hur andrahandsvärdet blir. Helst skulle man vilja ta en elbil på operationell leasing. | |
Begagnatpriserna på bensinbilar hålls ju uppe av kraftiga prishöjningar på nya. Frågan är om den trenden fortsätter? Allt är ganska oklart för tillfället. Vet inte riktigt hur det blir med konjunkturen och mina intäkter framöver heller. Det pratas även om att tillverkarna åker på höga böter om de inte lyckas sälja tillräckligt många elbilar. Tror det kan bli panik och extremt bra deals mot slutet av året. I höstas kunde man t ex få Mercedes EQE SUV på privatleasing för ~6600:-/mån. Då var det väldigt bra utrustade också. Dock av 2023 års modell så de hade stått osålda nånstans i drygt ett år... Det här var dock inget som annonserades utan det var mun till mun som det spreds. Var ju antagligen för att folk inte helt skulle tappa betalningsviljan... För några år sen var det liknande deals på Audi E-Tron (innan de började kallas Q8). Men det var mer tomhylsor... Så att det i det läget gå och betala fullpris känns inte aktuellt. |
|
Ja det ser ut att vara väldigt många osålda elbilar. Många i5or som är reggade i april/maj 2024 Så det är ett lite lurigt läge. Det jag funderar på är om BMW har börjat lägga in rabatterna direkt i konfiguratorn, t.ex verkar M70 betydligt billigare än M60? |
|
LCI:n innebär ju i praktiken en ganska kraftig prissänkning överlag. Inte bara på toppmodellen. | |
Någon som fått en skarp offert på LCI? | |
Ja. 2% rabatt på både grundpris och utrustning. Säljaren säger även att det inte finns någon ränte-eller priskampanj utöver det som syns i konfiguratorn. Har precis noll koll på om det är acceptabelt eller inte så... Vilket är en del av problemet. Vet inte vad standardräntan är heller och trots att jag frågat hur lång leveranstiden är två ggr så har jag inte fått något svar. Fått inbytesbud på i3:an som jag uppfattar som dåligt, i vanlig ordning. Men den vill vi ha kvar. Teslan verkar han inte kunna lägga ett bud på alls. Känslan blir att jag måste nästan skänka bort den. Så ja, det tar emot. Också som vanligt nuförtiden. Men sån har jag väl alltid varit. Har alltid känt att jag velat ha en edge mot övriga marknaden om jag ska köpa nytt. Annars tycker jag att det blir för dyrt helt enkelt. |
|
Fick offert på en xDrive60 ( så gott som fullutrustad utan v-däck ), pris enligt konfiguratorn 1.219.000kr På det kan man få 2,5% rabatt på både grundpris och utrustning, ca. 5 månader leveranstid. BMW iX xDrive60 M Sportpaket Pro * Carbon Black metallic * Interiördesign Suite | Amido * Fully Charged M Sport * Innovation * Comfort i komb. M Sportpaket * Interiörapplikationerna Clear&Bold * Adaptiv 2-axlig luftfjädring * Integral-aktiv styrning * Bowers & Wilkins Diamond surround sound system * Soft close för dörrar Fick offert på "gamla" iX50 med samma spec. februari 2024 då var grundpriset 1.546.100 Slutpris efter rabatt hamnade på 1.406.000kr Så man får en betydligt bättre bil idag ca.210-215k billigare beroende på hur mycket till man finputsa priset. |
|
Bendt Bil säljer ut en massa (~20st) xDrive50 från 799' till 899' beroende på utrustning. De verkar dock byggda från augusti-december 2023. De erbjuder även privatleasing från 8990:-/mån inkl. service och Business lease från 7995:-/mån inkl. försäkring. 1000 mil per år. ~1200:-/mån extra för 2000 mil per år. T ex: Länk |
|
Inte utan att man blir lite sugen på en XDrive50 från Bendt Bil. Vete tusan dock om jag kommer vilja leva med de där stolarna. BMW:s sportstolar med sido-, lår- och svankstöd samt alla inställningsmöjligheter är en av anledningarna till att jag länge kört BMW. Också osäker på ratten. Hur är tjockleken jämfört med en m-sportratt? | |
Väldigt bra priser, men de där bilarna ska man nog endast ta på operationell eller privat - leasing | |
Mm, rätt bra pris men modell -24 säkert tillverkad -23 är nog inte värd mer. Undrar vad privatleasing kostar på de här. | |
Tyckte jag skrev det. Annars finns priserna på blocket. ;) Får man en "ny" xDrive50 för 800' så behöver man nog inte vara så rädd för andrahandsvärdet. Tror att man får 500' utan problem om 3 år. |
|
De är rejält kampanjsatta nu, edition-uppläggen. Supercharged Edition för 100k till nya BMW iX ( Editionkod SA3: ZX4 ) Supercharged Edition Klimatautomatik med 4-zons reglering Soft close för dörrar Adaptiv 2-axlig luftfjädring BMW njurgrill 'Iconic Glow' Panorama-glastak Sky Lounge Tonade rutor Interiörapplikationerna Clear&Bold Elektrisk utfällbar dragkrok Bowers & Wilkins Diamond surround sound system Multifunktionella M Sport stolar f¾r f¾rare och passagerare Interiördesign Suite | Amido Innertak Anthracite M interior highlights in Dark Silver M Lädersportratt Driving Assistant Professional AC laddning Professional Parking Assistant Professional Värmereflekterande vindruta Heat Comfort package Aktiv sätesventilation fram Man väljer till Integral-aktiv styrning som kostar 17 900kr och så är bilen fullutrustad. Så nu kan man få maxad BMW iX xDrive60 M Sportpaket Pro för ca.1.140.000kr och så 2,5% rabatt på det. Problemet är som jag ser det är att Neue Klasse är i antågande, hur kommer den att se ut och vad kommer den att kosta? |
|
""Problemet är som jag ser det är att Neue Klasse är i antågande, hur kommer den att se ut och vad kommer den att kosta?"...som jag sagt tidigare den som väntar väntar för evigt...du skulle ju vänta in facelift...nu är den här och då är det dags att vänta på Neue Klasse...oväntat... |
|
Jag hade personligen inte vågat hoppa på första generationen av Neue Klasse. Det är som upplagt för barnsjukdomar i början, särskilt med Panoramic Drive. Och om BMW håller sig till beprövat mönster så kommer designen vara... utmanande för ögat. Jag klarar fortfarande inte av att se iX som snygg, därför blev det en i5 istället, den tilltalar mig mer som föredrar den mer återhållsamma stilen. Men till priset som erbjuds nu, om det var den biltypen jag var ute efter, hade jag inte väntat på NK. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.