AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
50.548

Nån som tänker köpa en iX?

Sida 35 av 37
Listpriset på Macan är väl inte så mycket högre än IX, men det är kanske bättre rabatter på IX? Men jag hade nog också valt en IX även om jag har lite svårt för designen. Tycker precis som Verdi att det blir Porsche 924 över det (förklädd VW)
Visa användare
8.472
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Wiberg, förstår att om man vill ha suv så ligger iX bättre till. Jag är inte helt övertygad om designen på iX så skulle nog föredra i5 mellan de två.
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Du har rätt homeros, men dels så springer utrustningen lätt iväg på Macanen och sen har BMW rejäl kampanj just nu, så det blir stor skillnad i praktiken. När jag hörde med Porsche så var det i alla fall i början listpris som gällde utan rabatt, nu testade jag inte i praktiken med något skarpt men det var deras första bud.. Sen så vinner ju Macan 4 både räckvidd och laddhastighet över iX utan problem, men ganska trång känsla invändigt.

Nu blir det lite mer Macan, men det skrämmer mig lite också att den dels är så försenad som det är men nu försenar dom dessutom premiären ytterligare några månader. För mig så skriker det att dom inte är färdiga med utvecklingen och har problem, då vill jag inte vara först i kön längre. :) Bilarna vi klämde på i veckan var helt avstängda och man fick inte starta upp något. Det ger mig dåliga vibbar tyvärr.
Ja jag känner ett par Taycan ägare och den verkar inte vara helt problemfri. En har faktiskt bytt sin mot en M3.
Så det är väl inte helt orimligt om lanseringen av Macan drar ut på tiden.
Wiberg, Beställde du bilen hos Förenade eller Holmgrens? Fick du rabatt utöver deras iX kampanjerbjudande? Vet att man får kämpa en hel del för att få 10-12% rabatt, lite beroende på specen på bilen, om man ska handla utan inbyte, hur bilen ska finansieras, om det är på företaget eller privatköp.
@homerus

Bytte den till en M3 sedan eller touring?

För det är väl BMW M3 du menade, vi är trots allt på ett BMW forum, och skulle det vara så att det är den plastiga Amerikanska bilen du menade, så vore kanske en mer lämplig förkortning passande...
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
07_Andre>> Beställde via Autowåx, kampanjen var central så alla återförsäljare bör kunna använda den och jag har bra kontakt med Autowåx så blir smidig affär via dom. Det gick inte att göra så värst mycket ovanpå kampanjen, jag lade till lite mer utrustning och fick lite rabatt på den och så fick jag mattor, lackbehandling och sånt små-lull utan kostnad. Och ett bra inbytespris. En bra förhandlare hade säkert kunnat pressa mer, men jag är nöjd.

Fick hem vinterhjulen i veckan också, så nu är det bara bilen kvar...
Hej Wiberg

Låter toppen! Grattis till nya bilen. Autowåx är en väldigt bra ÅF, har haft en hel del kontakt med bl.a Erik och Jonas där, trevliga och duktiga säljare, grym service. Har man inbyte så blir det ju givetvis viktigt med bra inbytespris, kan vara en dealbreaker annars. Ingår gratis uppsättning 21" vinterhjul i kampanjen eller kostar dessa extra?
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tack! :) Jag håller med, jag gillar Autowåx och föredrar att åka dit istället för att använda dom lokala som inte imponerat. Nej, vinterhjul ingår inte och jag fick inget direkt bra erbjudande på det så jag övervakade blocket och hittade en omgång oanvända 21" vinterhjul från Bendt bil, så högg dom direkt.
Wiberg, vad fick du ge för dina, helt nya 21 vinterhjul från Bendt bil?

Såg bl.a följande uppsättning 21" BMW aerodynamiskt hjul 1012 Bicolor vinterhjul för 38.000kr på Blocket men det känns ganska dyrt.

Länk

Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
20’ fick jag betala. Sen är däcken oanvända men från 2021 så är ju inte helt som nya, men superfina fälgar som aldrig använts och däck som kommer funka fint i några år. Tyckte det var bra pris.

Länk
Ja, 20k är ett kanonpris!!
@fiske&bilar sedan och naturligtvis menar jag BMW 😀
När tror ni man kan beställa refreshen? Sent i höst?
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tror den börjar tillverkas i mars nästa år, så kanske i början på nästa år?
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Faceliften presenterad:
Länk
Fr
1.035
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Länk
Wi
2.073
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kollade konfiguratorn nu, 949' för xDrive45 och 999' för xDrive60 säger den. Men med några paket som gör att det går att få en fin xDrive45 för under miljonen. Men 50' extra för en xDrive60 känns ju "billigt".
16.378
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Gillade designen (faktiskt) även innan men nya fronten blev verkligen ett lyft.
Ve
1.397
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Jag har specat både en 45 och en 60 nu och det verkar skilja 30' eftersom man får mer avdrag på charged edition på en 60.

Grundmodell: 949' resp 999'
Charged Edition: -70' resp -90'
22" fälgar: 33,8'
Innertak anthracit: 5'
Innovation: 43,1'
Luftfjädring: 25,9
Carbon Black: 13,2

Summa xDrive45: 1000'
Summa xDrive60: 1030'

Alternativt M-Sport då som kostar 50' extra men då slipper jag välja svart innertak och 22" fälgar. Då hamnar priset på 1011,2' respektive 1041,2' istället.

Tycker M-sport fronten ser lite knepig ut och så tycker jag gamla ratten är lite roligare än en vanlig rund. Sidostödet i stolarna kvittar, kan faktiskt försämra komforten för min del.

Förmånsvärde ~10' i månaden inkl utrustningen förutsatt att de reggar specialmodellerna.

Kan ev skippa luftfjädring.

Hade nog hoppats på att xDrive45 skulle ha blivit rejält billigare än dagens xDrive50 men så var alltså inte fallet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.