Sida 2 av 37
|
|
---|---|
I4 börjar att byggas i nov som jag förstått. X5-or kommer hem löpande nu, dock utan H/K som är brist. Som jag hört börjar väl IX byggas i vinter. IX konkurrerar nog inte mot Porsche i någon större utsträckning. Där är det nog mera E-tron mot Macan tror jag. /Anders |
|
Macan är väl en mycket mindre bil? | |
Skall villigt erkänna att jag har dålig koll på BMWs nuvarande program då deras modeller inte intresserar mig längre. Är iX motsvarighet till X5 i storlek? Jag antog den var något i stil med e-tron… | |
Vad är det för skillnad? E-Tron är väl marginellt mindre än en X5? | |
Ja vad är skillnaden egentligen? MedKänsla verkar ha koll då kommande Macan inte konkurrerade med iX men däremot med e-tron… | |
En Macan är betydligt mindre än en X5 skulle jag säga. Eftersom jag inte sett IX live kan jag inte säga exakt men den ska ju vara i storlek med X5 även om den i höjd lär mitsvara X6, men säkert större än Macan idag. Vet ej om hur en ny Macan skulle se ut då den väl mig veterligen inte är presenterad. /Anders |
|
Parkerade precis bakom en Macan och jag skulle säga den ser betydligt mindre ut än en X5 G05. Mera som en X3 av årets generation. Likaså ser den mindre ut än en E-tron 50/55. Jag har inte fått min E-tron ännu men i nästa vecka ska den tydligen levereras. /Anders |
|
Etron är större än Macan men något mindre än X5 skulle jag säga | |
Man måste ha respekt för individuella skillnader i smak, men det är förvånande att så många med förmodat intresse för körupplever har ett sådant fokus på till personbilar lätt förklädda lastbilar! De jag kört via vänner är ofta dyra Porsche, Bentley, Mercedes men även mindre, billigare SUV-ar och gemensamt har de i min smak rätt bedrövliga, nästan absurda upplevelser. | |
Vilken tur att det inte är du som ska köpa nån då | |
Vacker framifrån är den inte, resten av bilen är helt ok. Den ser ju bättre ut än BMW:s styggelse i3... |
|
Vad vill du ha sagt med ditt märkliga inlägg @332? /Anders |
|
Att alla som inte tycker som han har dålig smak är väl kontentan... | |
Jag blir mer och mer intresserad av iX, Egentligen mer/dyrare bil än jag behöver, men finns inte så många alternativ om man vill undvika fosil-bil. Många behov faller också på plats, plats för barnstolar, släp 2500kg, etc Hamnar kring KR 1005k listpris, kan eventuellt minska priset 40k med vit bil och välja bort Live cockpit & Laserlight Hur ser ni på Live cockpit & Laserbelysning? Är det ett måste eller är skulle det gå att klara sig utan? Har en X3 30D idag med adaptiv Led & Gps, tycker belysningen är bra och GPS använder jag ändå oftast carplays gps Blir nog dyra mil, men får det till att totalkostnaden över tre år blir lägre än liknande fosilbil trots inköpspris ca 150 000 billigare |
|
Det som är lite tråkigt för oss som har hund är att bagaget bara är på 500 liter. Det är bara 30 liter mer än i4:an och 5 liter mer än gamla F31. Helst vill ha en bur eller åtminstone en avskiljare så att man kan skjutsa vovven och även ha plats för lite annat där bak. Det är lite skillnad mot Model S som vi har nu som har 730 liter där bak och 150 liter fram. |
|
@MartinN: Navigation är ju standard och Live Cockpit Pro verkar bara lägga till HUD och "augmented reality" (vad det nu innebär). | |
Augmented = navigeringsanvisningar osv i vindrutan på ett avancerat sätt Länk | |
Aha tack för bra svar, så det finns gps standard alltså. Är även headsup display standard tro? Och Live Cockpit pro avser mer grafik i kartredovisningen? Bmw skriver "BMW Live Cockpit Professional omfattar en ramlös Curved Display som kombinerar en 12,3'' stor instrumentdisplay och en 4,9" stor pekskärm" Men vad jag kan se får man samma skärm även utan tillvalet? Jag sökte på laserlight men verkar lite skrivet i forumet. Någon som haft både Adaptiv Led & Laserlight och vet om det är värt det om man vill hålla ner priset på bilen? |
|
Efter att ha och har haft laserljus på mina tre sista BMW, så skulle jag aldrig välja bort det om jag tänker för mina behov och var vi kör. Bor utanför stan och så här års tidigt mörka vägar med vilt, cyklister osv. Det är en stor skillnad mot adaptiva led anser jag. På min E-tron har jag "bara" Matrix LED och de är också sämre även om de är bra. Live cockpit pro är väl mera ett "måste" på en så modern bil i övrigt? HUD skulle jag inte vilja vara utan. Snålade det på min E-tron och saknar det där, men kanske en vanesak? Men bör ju finnas på en så dyr bil som IX. Om du vill hålla ner priset så blir det väl på något annat tycker jag. Men har själv inte lyckats komma ner under ca 1145 tkr efter beräknad rabatt 10% på en 50i. Snarare uppåt mot 1,2 efter rabatt. Intressant att så pass många är intresserade ändå av IX. Jag tänker själv vänta för att se om och när det kommer några bra kampanjer, tidigast om ett år. Typ IE/UE eller liknande. /Anders |
|
För att komma med motargument så tycker jag att HUD är "i vägen" i mitt blickfång, så det valde jag bort till min "ganska dyra" M440. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.