Sida 40 av 59
|
|
---|---|
Förlåt, men den måste man ju vara direkt vårdslös med pengar om man köper. | |
Vissa bilhandlare tycks ha lite svårt att inse att det inte är januari 2022 längre... |
|
De M50 som kommit ut senaste månaderna och som försvunnit på några minuter har sålts av BMW-handlare och varit mer rimligt prissatta. De här sista bilarna är bara patetiskt prismässigt, men visst lycka till! | |
Haha, kan man få så där bra betalt så kränger jag min med liknande spec imorgon. Skulle ge mig ca 300tkr upp mot inköpspris. :D | |
Kom ut en demobil M50 på bilia idag vid 1400 som nu är såld efter drygt en timme. ”Rimligt” prissatt till 899.000:- | |
När det kommer ut bilar som säljs på en timme kan det också vara så att de redan är sålda innan annonsen kommer ut. Åtminstone vet jag att flera bilmärken har så att så fort du lägger in en bil i lager så kommer annonsen automatiskt ut på Blocket/Wayke/Bytbil via dataimport. Du måste förstås lägga in bilen i lager för att sälja den så det kan vara så att det redan finns en kund och det är därför den läggs in i lagret istället för att vara klassad som demo. Jag tror faktiskt inte att efterfrågan är så enorm att de säljs så här fort som annonseringen tyder på. Det tar tid att fixa leasing mm det går inte på en timme. |
|
Om de redan är sålda innan de kommer ut så är med all säkerhet ett s.k. önskepris av handlaren. I den tron att konsumenten skall härledas att slutpriset är det som finns i annonsen. En rejäl bluff enbart för att priserna skall stegras. |
|
Så funkar det inte hos märkeshandlarna. Vad de fristående håller på med är en annan sak. |
|
Jag har flera levande bevis att märkeshandlare gör så. Annonsbild med Såld. Pris: 528.000. Tas bort när kunden får den levererad. Kundens pris 485.000. |
|
We 1.901 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Hoppsan... Länk |
i4:an har blivit rätt mycket dyrare på drygt en vecka. Prishöjning 40 000 1/11 slopad bonus 9/11. |
|
Modellen som alla vill ha hade ingen bonus sen ett bra tag tillbaka. | |
Vilka är alla? Tittar man på leasingmarknaden är 40 kraftigt överrepresenterad och har dessutom längre leveranstider än M50. Eller menar du den du vill ha? | |
Tycker det dykt upp en del 40 på blocket som inte försvunnit lika snabbt som M50. Men kanske är färgad av ix40 vs ix50 också. | |
Ja, vilka är "alla"? Jag tror inte att du har fakta bakom det påståendet. Sen är det klart att alla som VILL ha M50 köper det ändå, det tror jag säkert, men långt ifrån "alla" är intresserade av den, och för en del av alla som INTE vill ha den handlar det inte om bonus eller inte bonus. | |
Det var längesedan som M50 innefattades av miljöbonusen. Att det registrerats fler (om det nu är så) 40, beror säkert också på att man fått bonus på den. Samt att den förstås är billigare. /Anders |
|
Har nu provkört Tesla Y och Mustang Mach E. Ett härligt tryck när man trampar plattan i botten. Men sen? Ingen känsla alls. En död bil med högt däckljud utan personlighet. Njet! |
|
Vad är det som är "känsla" i din CLA då? Har aldrig förstått mig på det. | |
Annat än att den är fossil är det inget fel på CLA. Utstrålar kvalité redan när man tittar på den från avstånd. Jag har nästan köpt en själv, men sen fastnade jag för min hybrid istället i väntan på en bra elbil som jag gillar. Tesla har tyvärr inte ens varit på tapeten för provkörning. Det finns inget som jag gillar i någon Tesla som lockar mig, möjligtvis var körradien, men även den magin är borta nu. Jag vet att någon tycker att "det är för att du aldrig har provat den", men om inte en bil lockar mig genom specen, utseendet och interiören, plus det man har hört om Musk och hans ambitioner och affärsmetoder, då behöver jag inte prova den för att tacka nej till bilen. ...men naturligtvis den är endast min åsikt, en del Teslaägare håller inte med mig och det är helt OK, men alla faller inte för Tesla, precis som alla inte faller för BMW eller Mercedes. | |
Såhär skriver TV om elbilar och nordiska friktionsdäck. En bit ner i artikeln Länk En i4 M50 med 2-3 passagerare väger väl 2,3-2,4 ton om jag inte minns fel? Mvh Asken |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.