AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
122.654

Bmw i4 - har ni beställt?

Sida 37 av 59
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Danielb, riktigt snyggt åk. Och fantastiskt att få garanterat inbyte i ett år. Är det längsta jag hört! Är sugen på att prova en I4. En kollega väntar på sin M50 och har lovat prov så fort den dyker upp.
Visa användare
8.405
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Daniel, den ser superläcker ut! Storleksmässigt fungerar det bra för dig att gå från stor kombi till gran coupe-kaross?

Hur är inbytet villkorat? Utgår det ifrån att du kör 1500/2000 mil och om det blir mycket mer så justeras inbytespriset?
da
1.977
danielb
I4 M50 -24
Tack, gröna färgen är riktigt snygg. Jag skarvar lite om fast inbytespris. Vi har kommit överens om en fast summa jag får tillbaka utifrån restbeloppet på nuvarande finansiering när väl inbytet sker.

Storleken är inget problem, nuvarande bil kör jag mest omkring med luft i bagaget. Vi brukar alltid vara duktiga på att packa på våra semesterturer, oftast har vi insynsskyddet kvar. Det är vintersemestern som är utmaningen, får packa mer i takboxen den gången. Familjen består av mig (196cm), en mamma, en 9 och 11 åring, lånade en över en helg och skillnaden är mindre än man tror mot en G31 i kabinen.
em
536
emilsson
i4 M50 -22
Grönt med mörka lampor är helt rätt. Snygg spec!
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Daniel, jag har diskuterat det med min säljare igår. Han sa att man inte kan få ett inbytespris idag, utan endast ett preliminärt värde. När leveransen är 2-3 månader då får man det riktiga inbytespriset. Om din säljare har skrivit in priset i ditt avtal och det binder honom till det priset då är du unik.
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Såhär ser min ut just nu:

Länk

Diskret, men jag har inte helt bestämt färgen. Funderar på denna, Sunset Orange eller Aventurin Red. Väntetiden är ett år men måste bestämma mig senast 31/10 om jag skall överhuvudtaget ha bilen. En prishöjning på 40kkr för ingenting är inte intressant.
Hur får ni fram de här videos på era konfigurationer? Jag vill minnas att jag inte fick det på min men kanske har glömt med tiden...

/Anders
Wi
2.057
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Med känsla>> Det ligger med en länk i alla (?) offerter nu för tiden. Vet inte när det introducerades.
Tack! Ok då måste jag kolla min offert/avtal :-) läckert!

/Anders
Där ser man, så här blev/blir då min bokade Länk

/Anders
Wi
2.057
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Snyggt! :) Tycker det är rätt trevligt, man blir lite mer hype när man ser filmen än bilderna i konfiguratorn.
Visst är det så! Tack för tipset! Konfigurationen blev mera levande så här!

/Anders
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Såhär blev slutvalet:

Länk

Jag skrev på i fredags, så nu börjar den långa väntan. Nöjd, förutom med en sak... leveranstiden.
po
7
porwoll
Mercedes A250E -20
Chrysler New yorker -62
Hej. Har varit utan BMW i 22 år :-) Men nu är det dax.
Så här ser mitt val ut. Är osäker på färgkombinationen mellan Sensatec Cognac och Sunset orange dock. Men ser bättre ut på dessa bilder än i konfigurationen.

Länk

da
1.977
danielb
I4 M50 -24
Blir ett grymt åk. Kul färg, här hittar du lite riktiga bilder på din kombo. Länk Finns fler bilder på din färg i tråden om du bläddrar runt.

Gött att beställa nu och slippa 40k i höjning.
Da
26
Danteflod
520d Touring -12
Någon som vill berätta när ni beställde i4an och när ni fick den levererad?
em
536
emilsson
i4 M50 -22
Beställde 13:e aug 21, lev 1:a jun 22. Fortfarande mycket nöjd.
Jo
17
Jocke72
BMW i3-19
BMW iX xDrive40 -23
Beställde 2021-10-29, levererad 2022-10-22...en vecka från ett år landade det på. M-Bilar Eskilstuna. Går omkring med ett leende på läpparna, om inte frun fattat vad anledningen är skulle hon nog vara rätt säker på att jag kollat grönheten på gräset på andra sidan.
jo
499
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

En fråga, jag har ej de elektroniska stolarna med minne på bilen jag beställt. Innebär det att jag inte heller komma att ha de elektriska infällbara backspeglarna?

jonte520d, du får nog fråga BMW för ett säkrare svar, men "Automatiskt avbländbar inner- och ytterspegel, elektriskt infällbara" är ju standard och inte tillval. I texten står dessutom att speglarna har minne!? Kanske man kqn dra slutsatser av men inget verkar säkert nu för tiden.
Har du fått en "Delete"-kod?
Hur är den formulerad?
Är det minnet eller också det elektriska de snålat in på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.