|
Inlagd av |
Fråga |
336 st
2022-04-22 13:39
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Bmw x1 28i x-drive BMW i4 M50 (G26) 2022
|
Jag testade en model 3 lr förra sommaren, tyckte det kändes som en Opel kadett från80-talet i kvalitetskänsla och bullernivån var bedövande. Vet inte varför den är lättare men den kändes mest som en tunn burk utan ljudisolering men visst gick den som en missil. IP: ...[35.91.2] |
912 st
2022-04-22 13:45
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW i3S -21 Tesla Model S 100D -18
|
Det må så vara. Har dock kommit en facelift nu som sägs vara tystare.
Dock väger inte "kvalitetskänsla" och ljudisolering flera hundra kg. Det handlar om kanske 40-50 kg på sin höjd väl? IP: ...[.44.211] |
16.077 st
2022-04-22 13:46
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Tesla Model 3 LR BMW 335 E93 DCT M-Sport
|
i4 är ju motsvarande en 3-serie utrymmesmässigt. EQC, Ioniq och EV6 är gigantiska i jämförelse. Men jag vet inte exakt vad det säger, IX3 väger inte så mycket mer än i4 och den är inte heller en "ren" elbilsplattform. IP: ...[9.139.4] |
336 st
2022-04-22 13:55
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Bmw x1 28i x-drive BMW i4 M50 (G26) 2022
|
Ix3 har väl ett rejält mindre batteri än i4?
Ljudisolering, lite kraftigare doningar, plåtkvalitet etc som ger ”BMW-känslan” kan mycket väl vara det som utgör viktskillnaden mellan tesla 3 och i4. IP: ...[35.91.2] |
16.077 st
2022-04-22 14:17
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Tesla Model 3 LR BMW 335 E93 DCT M-Sport
|
80 kWh litiumjon på ix3, 84 på i4. Kan väl inte göra så mycket i vikt?
Jag tycker i jämförelsen att ix3 ser lätt ut och i4 tung men jag kan inte riktigt förstå varför. ix3 är knappast dåligt ljudisolerad.
Tesla Model 3 har ljudisolering som en äldre BMW 3 serie skulle jag säga. Ungefär som f32. Sämre än så är det inte men det är absolut inte heller klassledande. IP: ...[9.139.4] |
912 st
2022-04-22 15:44
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW i3S -21 Tesla Model S 100D -18
|
Vad vikten sitter i vet jag inte. Är en gåta- Men det lär inte bara vara "doningar" och plåttjocklek. :)
Jag är inget större fan av Model 3 men är ändå lite sugen på en Performance ibland. Bara det att det finns ett track mode som tillåter ganska mycket ställ och där man, bland mycket annat, kan välja hur många % (upp till 100%) av kraften som ska komma från fram- resp bakhjul måste ju vara hur skoj som helst.
Verkar inte vara helt oäven som "sportbil".
[LÄNK] IP: ...[.44.211] |
175 st
2022-04-22 17:53
Anmäl svaret
|
Här är ett litet roligt test där de testar Tesla mot bla M2 [LÄNK] IP: ...[.117.78] |
912 st
2022-04-22 18:35
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW i3S -21 Tesla Model S 100D -18
|
M2 kostar 25-30 kronor per milen i bränsle och representerar gårdagens teknik. Den är inte intressant. Jag har kört M2 i över 1000 mil. Längtar inte tillbaka. Sjukt bullrig. IP: ...[.252.99] |
175 st
2022-04-22 19:39
Anmäl svaret
|
Jo men varför köpa en Tesla Model 3 Performance där du i princip får ligga i 80 knyck på motorvägen för att komma någon vart? Slöseri med pengar om du frågar mig. När teknikens värld testade Model Y ansåg de att chassit var så i dålig setup så de undrade om Tesla överhuvudtaget hade några chassiingenjörer anställda. Jag tror vi ser på teknik lite olika. Bara för att skiten går på EL så betyder det inte att tekniken är i världsklass. IP: ...[.117.78] |
912 st
2022-04-22 20:22
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW i3S -21 Tesla Model S 100D -18
|
Vadå komma nån vart? Förstår inte frågan. IP: ...[.252.99] |
5.161 st
2022-04-22 20:22
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Tesla Model 3 Long Range 2020
|
Varför skulle man ligga i 80 km/h på motorväg med Tesla Model 3? Jag brukar hålla 120 km/h. IP: ...[136.105] |
1.809 st
2022-04-23 09:49
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
G21 M340i -21
|
Klassisk räckviddsfråga. Men hur ofta behöver man köra mer än 30-40 mil i sträck? För mig ngn gång om året. Skulle kunna leva med ett stopp eller två då.
I4 hade varit mitt val 9m jag köpt idag. Dock så hoppas jag på att det kommer motsvarande den bil jag har idag i ett elutförande, där bilen är konstruerad för el only från start för att dra full fördel av att ha tänkt till från start och inte behöva kompromissa. När får vi se en sådan tror panelen? 2025? 2027? IP: ...[223.142] |
5.161 st
2022-04-23 10:30
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Tesla Model 3 Long Range 2020
|
Jag körde från Køge i Danmark hem till Uppsala för en vecka sedan, en sträcka på crika 75-80 mil som jag körde. Första stoppet var i Jönköping (efter 38 mils körning), strax efter 12. Vi var inte så hungriga, så vi gick bara till den närbelägna Shellmacken medan bilen laddade. Vi gick på toa och köpte varsin glass och macka. Därefter gick vi tillbaka till bilen, åt upp glassen och kopplade sedan ur laddkabeln. Bilen hade då laddat upp till 70 %, vilket vi nöjde oss med. Därefter körde vi till Strängnäs (knappt 30 mil), laddade knappt fem minuter och körde sedan hem. Hela färden från Køge till Uppsala to drygt 7 timmar, inklusive laddning. Mesta del gick på motorväg i 120 km/h.
Jag kan inte se att det hade gått så mycket bättre i en annan bil. IP: ...[136.105] |
912 st
2022-04-23 11:20
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW i3S -21 Tesla Model S 100D -18
|
Det kanske gått sämre i en icke-Tesla? Jag har ingen aning. Man blir väldigt bortskämd med alla superchargers. Brukar se att det ibland är fullt på Ionity i Gränby på helgerna.
Men rent generellt så tror jag det finns många som aldrig nånsin skulle behöva ladda på snabbladdare. 30-40 mil är längre än man tror. IP: ...[.44.211] |
5.161 st
2022-04-23 12:34
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Tesla Model 3 Long Range 2020
|
Jag kör ju Model 3 Long Range och det är nog svårt att hitta en elbil som är lika lämpad för långa dagsetapper, om inte prislappen ska skena iväg. Så ja, det hade nog inte nog inte varit lika smidigt i en icke-Tesla. Jag skrev det mest som svar på den grekiske historieberättaren som menade att man var tvungen att köra 80 km/h på motorvägen med Tesla Model 3 Performance. Den senare har i och för sig lite kortare räckvidd, men det är mycket marginellt. IP: ...[136.105] |
1.754 st
2022-04-25 10:01
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012 BMW 325iA (E90) 2010 (såld) BMW i4 M50 (G26) 2022 BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022 (såld) BMW iX3 (G01) 2023
|
[LÄNK]
Runt ca 26-31 min beskriver han ganska väl, och rättvist var i4 M50 står, tycker jag. IP: ...[245.103] |
1.754 st
2022-05-01 17:08
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012 BMW 325iA (E90) 2010 (såld) BMW i4 M50 (G26) 2022 BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022 (såld) BMW iX3 (G01) 2023
|
[LÄNK]
IP: ...[245.103] |
536 st
2022-05-03 20:00
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
i4 M50 -22
|
Min i4 blev San Remo-grön idag, beräknad ankomst till Sverige i månadsskiftet. IP: ...[186.112] |
1.754 st
2022-05-03 20:12
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012 BMW 325iA (E90) 2010 (såld) BMW i4 M50 (G26) 2022 BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022 (såld) BMW iX3 (G01) 2023
|
Kul! Nu är det nära. IP: ...[245.103] |
328 st
2022-05-05 20:26
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
G26 i4M50 -23 E92 325xi -08
|
Då var en i4 beställd.
Blev följande utrustning
[LÄNK]
Tyvärr är leveranstiden ca 1 år men vad skall man göra IP: ...[.76.184] |
|