Sida 1 av 59
|
|
---|---|
Hej, är det någon mer än jag som beställt eller avser beställa nya i4an här? Jag tycker den känns prisvärd i sammanhanget, i synnerhet m50 vars prestanda slår det mesta! Det blir intressant att undersöka saker som verklig räckvidd och hur den kommer funka i vardagen med laddningsmöjligheter på långresor, underhållsbehov etc.. | |
Har du fått något pris? Fick 12% på en M50, privat, men räknar med att det finns mer att ta av. | |
Ja det har jag fått. Jag har fått en bra rabatt som jag trodde iallafall, men 12 % har jag inte uppnått, låter fantastiskt mycket?! Jag menar att det får väl inte ens företagarna på de ramavtal som de kan nyttja… | |
Jag beställde en M50 första dagen som det gick att beställa. /Anders |
|
Trevligt, antar du också köper den privat? |
|
Det har jag inte bestämt ännu. Jag har länge varit sugen på nya M3 men den här passar nog bättre in på många vis, inte minst ekonomiskt tror jag! /Anders |
|
Bmwkillen1: Sätt några handlare mot varandra så får du se att det finns möjlighet att få bättre pris. Har köpt bil av han tidigare och det hjälper ju med. Någon som hört när det kommer släppas några riktiga reviews? |
|
dd88: Tillval i vilken omfattning? 12% känns ju rimligare ju mer man kryssar i. |
|
Ja visst bör den rabatt man lyckas uppnå ha ett samband med vald nivå av paket och tillval. Jag har inte fullsmetat min bil då jag tycker det med rätt få tillval går att få till en väldigt attraktiv bil i detta fall. |
|
Någon som har förslag på hur man placerar om den främre nummerskylten så man slipper den absurda placeringen i grillen??? | |
Jag avser att beställa en i4 M50, ska ha ångest över färgval någon dag till bara. :) |
|
Härligt! Färgvalet är ett lyxigt problem.. jag tror jag löst det men man kan ju välja om innan den går till produktion i fabriken… | |
Härligt! Färgvalet är ett lyxigt problem.. jag tror jag löst det men man kan ju välja om innan den går till produktion i fabriken… | |
Det är väl inte regskyltens placering som är det absurda, utan snarare grillens enorma storlek. Speciellt, m.a.p. att man inte ens tar in luft att kyla motorn där.. Snacka om att fixa något som inte är sönder. Jag ser att startpris är 725.000kr. Den billigare varianten för 625.000kr. |
|
Visst kan en nummerskylt rakt över den för BMW så heliga grillen, tyckas en pseudofråga. Avsaknaden av bakre airbags (Mercedes option 302) är även i mitt tycke av mycket större betydelse! Många förvånas ändå att man efter 90år väljer att delvis gömma grillen som du givetvis framhåller nu saknar kylningsfunktion. Naturligare vore kanske att avstå från grillen helt vilket andra tillverkare tydligen väljer att göra och det står givetvis var och en fritt att tycka att nummerskylten tvärs över grillen höjer den estetiska upplevelsen! |
|
Kan hålla med om att grillen och nummerplåten inte hänger ihop designmässigt. Känns som att de har ritat bilen först och sedan kommit på att den ska ha en nummerplåt med. Samma problem på M3/M4 och där har man ju även radarn vars placering känns som en efterkonstruktion. | |
Nu så, en San Remo grön "supercharged" i4 M50 beställd. |
|
Snyggt emilsson!! | |
Grattis till nya bilen emilsson! Kan bara tillägga att jag nyss kört en San Remogrön M440 cabriolet som test för julens nummer av BMW CS medlemstidning Bayerisches Blatt och den gör sig riktigt riktigt bra för ögat. Dock ska man tänka på att det är en känslig färg, för tex kåda så ett riktigt keramiskt lackskydd är att rekommendera så snart man plockat ut bilen. Missa inte att gå med i www.bmwcs.com s I-sektion, nu är jag partisk:) Mvh Asken |
|
Bra val av färg i dessa fyra-nyanser-av-grå tider. Vad blev det för rabatt på en sådan rackare? | |
Landade på runt 10%, men prioriterar låg ränta på leasingen före inköpskostnad i prutningen (förmånsbil). | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.