AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Försäkring och Värdering ]

Värdering M235i -16

Visad 475 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg7.100st
Postad/Inlagd2021-06-08 14:50
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Börjar bli dags att lägga ut bilen på annons. Flera M235i ligger ganska högt på blocket, men vad kostar de bilarna som faktiskt säljs?

Miltal: 8800 mil
Årsmodell: -16
Färg: Grå
Inredning: Alcantara/tyg - standard M-sport
Svensksåld - Jag är enda ägaren

Utrustning (utöver standard)
- Manuell växellåda
- Navi Pro
- Harman Kardon
- Taklucka i glas
- PDC fram och bak
- Svankstöd
- Fällbara nackstöd bak

Skicket är bra! Förutom några stenskott så finns det få andra märken, knappt något dörruppslag. Fälgarna har mindre skav på sig efter att ha nuddat i någon trottoarkant var.

Däcken är Michelin Supoersport som sattes på våren -19.

Tanken är att sälja den privat. Kommer köparna efterfråga finansiering av något slag?

Vad är rimligt pris? Är 295' realistiskt?           IP: ...[176.221]
Antal inlägg1.566 st
Postad/Inlagd2021-06-08 15:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi Q7 2016
Vad slutpriset faktiskt blir är svårt att säga, beror på både säljare och köpare. Jag skulle säga att det är "så enkelt" som att spana in konkurrensen (dvs andra M235i till salu) och lägg dig på en nivå som du tycker känns rätt med hänsyn tagen till hur bråttom du har etc. Generellt är det ju galna priser på begagnat nu...           IP: ...[240.207]
Antal inlägg7.100 st
Postad/Inlagd2021-06-09 08:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Ja, det är ju det givna alternativet. Hade varit intressant att höra om någon höll bättre på just denna modell för tillfället.           IP: ...[176.221]
Antal inlägg360 st
Postad/Inlagd2021-06-09 10:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
M240i/6 -17
Strax under 300k känns som ett attraktivt pris med en ägare och bra med utrustning. Jag hade själv varit spekulant om jag inte hade hittat min 240.

De manuella växer inte på träd och det är en grym kombo av pris/drivlina/design.           IP: ...[130.116]
Antal inlägg7.100 st
Postad/Inlagd2021-06-09 10:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Mephisto, ja, du har ju ditt på det torra med en liknande bil. =) Det är en svårslagen kombination och jag har verkligen uppskattat den och gör det fortfarande.

Ja, jag tycker att strax under 300' borde vara rimligt med tanke på utbudet. Men privatförsäljning i 300'-klassen. Kan det bli ett hinder för mig? Att köparen vill ha trygghet med firma och kanske finansiering? Eller är köparen en entusiast som har pengarna löst/lånar på boendet?           IP: ...[176.221]
Antal inlägg7.357 st
Postad/Inlagd2021-06-09 10:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
330e Touring -21
Det är en lite udda modell med lågt utbud så jag hade testat ett rimligt utgångsbud utifrån de andra bilarna. Kan även tänka mig att flera köpare har M240 under uppsikt (och kanske rent av M2). Vet inte hur manuell påverkar prisbilden och tänker inte starta debatt. Bara konstatera att det antingen kan göra bilen extremt lättsåld eller precis tvärtom :-)

Varför inte testa med strax under 300 och se hur responsen blir? Det låter ju på dig som att där ligger ett rimligt pris för dig. Man brukar ju få en indikation omgående om den ligger rätt eller fel. Jag har aldrig haft problem att sälja bilar för 300kkr privat. Det finns såpass många sätt att finansiera en bil idag som är lika attraktivt som vad bilhandlare kan erbjuda. Dessutom är det många handlare som köper begagnat av privata säljare och sedan gör en liten vinst genom att sälja vidare.           IP: ...[.22.250]
Antal inlägg360 st
Postad/Inlagd2021-06-09 11:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
M240i/6 -17
Folk verkar ha glömt bort hur man köper bil privat.

Man frågar sin bank om de vill ha mer business av sin bästa kund :)
Sen åker man iväg med sin postväxel och lite prut-kontanter.

Det lägre priset att köpa privat är ju för att köparen "behöver göra jobbet". Är bilen rätt prissatt så kommer det lösa sig smidigt.

Men förhoppningsvis ger en handlare ett tillräckligt bra bud så man kan stänga och gå vidare :)
          IP: ...[130.116]
Antal inlägg7.357 st
Postad/Inlagd2021-06-09 11:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
330e Touring -21
Ja, inte ens postväxel behövs ju längre (Swish, MyMoney etc). Dagens möjligheter att kommunicera digitalt i realtid minskar risken för överraskningar om skick så priset kan oftast bestämmas på förhand utan prutning på plats.

Har sålt två bilar senaste året till handlare och det är smidigt! Inte till de som bjuder 50-100kkr under utsatt pris via mail. Utan till de som köper oprutat och sedan säljer med 10-20 i vinst. Man märker ganska snart vilken typ det handlar om. Det är pengar som man med tålamod i bästa fall kan få privat (men långt ifrån alltid) så en snabb och smidig affär är alltid värt en del tycker jag.           IP: ...[.22.250]
Antal inlägg7.100 st
Postad/Inlagd2021-06-09 12:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Ja, manuella kontra automat behöver vi inte fokusera på nu. 90% föredrar nog automat men det är också 90% av utbudet. Tror även att M240i och M2 lockar samma köpare, men lite dyrare är de bilarna och någon som inte kan/vill lägga så mycket mer än 300' får ingen av dem för de pengarna.

Jag tänker också att banken borde vara bästa alternativet om man vill låna pengar, men med amorteringskrav osv kanske det inte är lika lätt längre.

Spontant lockar det nog mer med 295' och såld bild hyfsat snabbt än att vänta ut 2 månader för att hoppas få iväg den till någon som letar exakt denna och är beredd att ge 310'-320'. Då missar jag kanske också dem som primärt vill ha bilen just nu under sommaren.           IP: ...[176.221]
Antal inlägg7.357 st
Postad/Inlagd2021-06-09 14:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
330e Touring -21
Ja, en bil är ju aldrig värd mer än vad någon är beredd att betala. Det är lika bra att få ut den asap på marknaden tänker jag. Gäller att passa på när det är bra drag på marknaden. Återkoppla gärna med hur det gick den gick.

En option är annars att sälja via en handlare som kan ombesörja försäkring och finans. För en m235 behöver man kanske inte anlita en dyr ÅF utan det kan säkert duga med en mindre men erkänt seriös begagnathandlare.           IP: ...[.22.250]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 640d x-drive  -13
Pris: 300.000:-

BMW 328i  -13
Pris: 167.000:-

BMW 325  -11
Pris: 59.000:-

BMW M5  -00