AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Försäkring import

Visad 289 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg7st
Postad/Inlagd2021-06-02 13:41
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Halloj,
Jag hittar lite trådar om import och försäkring, men ingen som känns "up to date".. Kanske är det samma idag som för ett par år sen..?

Hursomhelst, jag går i tankarna om att importera en M140 eftersom priset och utrustningsnivåerna är lockande. Men inköpspriset känns meningslöst om det ändå äts upp av försäkringen.
Vart försäkrar ni era importerade bilar?
En Tysk-importerad 140 ligger på ca 1500/månad som de billigaste jag kan hitta. Vanlig helförsäkring med "normal" självrisk.
En svensksåld likadan hamnar på ca 900/månad på mig och det känns överkomligt. Är 35 och bor i Stockholm.
Tacksam för tips, eller om jag ska skrota mina import-ideer :)

Mvh Fredrik           IP: ...[.144.76]
Antal inlägg3.001 st
Postad/Inlagd2021-06-02 15:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
M6 E63
Jag tror inte att det är någon prisskillnad på försäkringen mellan svensksålda resp privatimporterade bilar när du jämför likadana modeller.

Jag har aldrig varit med om det själv utan tror faktiskt att det här med högre försäkringspremie för privatimport är en skröna som lever sig kvar från 1990-talet. Rätta mig gärna om jag har fel.

På de bilar jag tittat på genom åren så är det ingen skillnad på import och sv.såld. Men det gäller ju bara om du tittar på samma bilmodell och årsmodell.           IP: ...[.128.38]
Antal inlägg7 st
Postad/Inlagd2021-06-02 16:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Okej det låter ju lite lovande ändå men det är inte bilden jag fått genom att kolla på nätet. Kanske måste ringa runt och höra mig för?
Dessa kostnader jag skrev var på två likadana bilar jag tittade på genom Trygg Hansas hemsida, och enda skillnaden är att den ena är importerad.           IP: ...[.144.76]
Antal inlägg7 st
Postad/Inlagd2021-06-03 07:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Yes, det är väldigt bra att ringa, priserna man får på nätet är ibland helt uppåt väggarna. Fått lite olika besked beroende vem man pratar med, men det verkar inte vara nåt generellt att import är dyrare.

IP: ...[.123.79]
Antal inlägg534 st
Postad/Inlagd2021-06-03 09:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag har fått samma pris på import som svensksåld. Bäst att ringa. När jag tecknade försäkring efter att tagit hem bilen från Tyskland fick jag maila köpehandlingar till LF och då var allt ok.           IP: ...[236.124]
Antal inlägg7.364 st
Postad/Inlagd2021-06-03 10:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330e Touring -21
Nja, inte riktigt en skröna, åtminstone inte på äldre modeller. Det skiljde lite mellan import och svensksåld (likadan bil, likadana förutsättningar) när jag tittade på att importera en bil runt 2015-2016. Det var inte många kronor skall sägas, några hundralappar till den svensksålda bilens fördel. Så jag hade kollat vad ditt FB tar för en svensksåld bil och ha detta som jämförelse som nämnts.

Något som däremot kan variera är fordonskatten, eftersom jag har för mig att varje importbil beräknas individuellt. Möjligen är detta korrigerat nu iom de nya skattereglerna men på tidigare importbilar kan detta variera en del.           IP: ...[.22.250]
Antal inlägg5.263 st
Postad/Inlagd2021-06-03 12:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
Försäkringspremien mellan import och svensksåld skiljer sig mindre ju äldre bilen är skulle jag nog säga.

/Anders           IP: ...[2.74.96]
Antal inlägg7 st
Postad/Inlagd2021-06-03 13:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
Då ska jag ta och ringa runt lite för att kolla läget. Detta låter ju iallafall bra och man kanske kan leta vidare efter rätt bil :)           IP: ...[.144.76]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320 cab M Tech II  -92
Pris: 200.000:-

BMW 635 CSI  -80
Pris: 50.000:-

BMW 325i  -08
Pris: 68.900:-

BMW 530i  -02