AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.757

Bör jag köpa 645?..

Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Hej!
Går och drömmer om att ha en 645, är det bara vansinne att köpa en?
Jo
48
Johan M. B
G21 320d xDrive M-sport -21
Det är aldrig vansinnigt att köpa en bil man drömmer om :). Naturligtvis får man tänka på att kostnaderna för dessa bilar, service, reservdelar, reparationer, i princip är samma som när de var nya dvs bara för att de inte kostar som en lyxbil i inköp så kostar de fortfarande som en lyxbil att driva.
Visa användare
1.144
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
En fantastiskt lyckad bil designmässigt, en av BMW mest lyckade. Bara det en anledning till att vilja äga en. Vad tittar du på för årsmodell? Budget?
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Tror jag lyckats kolla på varenda klipp på youtube om bilarna, är det så mycket dyra fel på dom som det låter i vissa klipp?

Inte kollat nå speciellt på vilken årsmodell, borde jag det, stora skillnader?..
Tänkte mest att jag vill hitta en med rätt lite mil eftersom jag inbillar mig att jag vill åka mycket och ha den ett tag, svensksåld och gärna så billigt som möjligt naturligtvis😬..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det enda som jag kan tycka är lite "vanskligt" med denna motor främst är att kylvattenröret kan börja läka.
Sitter i V.et (men du har säkert läst en del om detta?).

Tydligen en mindre förmögenhet att fixa på verkstad(läs BMW), men det finns alternativ lösning i USA(bör väl gå att köpa prylarna därifrån i värsta fall) och antingen fixa själv eller lämna in på en kompetent verkstad av valfri sort).

Mvh Janne.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Hur gick det?? Köpte du någon 645?
Du kan ju ta 630 eller 650 i samma kaross
Och då med facelift (lci), jag köpte en 635d
för att jag gillar turbosexan och cab för att det
bara finns 16st i Sverige nu. Superbil att åka i
alla dagar. Haft den i 2 år nu och fortfarande nöjd.

Mvh Jonas B
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Det har tyvärr inte blivit någon, å tyvärr blir det nog ingen på ett tag heller.
Jag har läst på så mycket jag orkar och kollat det mesta på youtube, men tyvärr är varningarna för BMW:s V8:or för många för att jag ska våga köpa en, å köpa en 630 med samma motor som jag redan har i min e91 känns inte lika kul…
Men jag får se om jag får mer mod elle snubblar över någon till så pass bra pris att jag törs chansa (jag håller ögonen öppna)
Jag tackar så mycket för hjälpen ändå
Ja, kolla youtube innan köp är ju inte så bra.

Klippen på tuben motsvarar någon promille av alla bilar där ute, men visst har man otur så...

Köp bilen du är sugen på, men var noga med historiken.
Köper man en 645, 650, M6 med många ägare så kan man ju räkna med att alla mer eller mindre kört skiten ur bilen X-antal ggr.
Speciellt om bilen som dessa är över 10 år gamla och kommit ner i pris så att tom bakåt vänd keps har råd med en: Då kan man med stooor säkerhet anta att bilen buskörts och alla möjliga reparationer är i antågande;)

Pulas regler:
1: Svensksålt
2: Full sevicebok
3: Så få ägre som möjligt

Enkelt!

EB
We
1.929
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
På 645i är det väl bara vattenröret mellan topparna och ventiltätningarna som är ett "problem"? Inga extrema grejer direkt. Har man inte tummen mitt i handen eller känner nån som inte har det är det lätt fixat. Inte särskilt dyrt heller, men det tar lite tid.
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Köpte mig en E64 650 cab, rekommenderas!
Sen får man inte glömma det är en glidarbil (om än med ansenliga fartresurser om man vill), min manuella 330i E90 är oändligt mycket roligare som körbil.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Tillägg till ovan.

Därför är den optimal som sommarcab.
En E63 coupé hade jag aldrig köpt, då finns det mycket roligare BMW sportcoupé'er att köra.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Visa användare
1
Mackan88
BMW 645 (The Widowmaker) ci cabriolet -05

BMW Z3 2,8 -98
Köpte en 645 ci cabriolet från 2005 med 9000 mil på mätaren nyligen och är väldigt nöjd än så länge, har dock inte kört så mycket med den än. Har den enbart som sommarbil.
Sen har den ju sina brister, jag har t.ex. redan fått byta 4 st reläer till sufflettens upp o ned funktion men nu funkar det. V8:a motorn låter ju helt otroligt bra och körupplevelsen är utöver det vanliga. Men som med alla bilar så får man läsa på mycket, gör man inte sin läxa så kan det bli onödigt dyrt, för att man måste vara ärlig och säga att dessa bilarna är inte billiga precis.
Tycker det är mer positiva saker med bilen än negativa så klart köpvärd!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.