AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.085

Spännande elfel på min F02

Fr
2.504
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har möjlighet att både stänga och/eller låsa bilen med knappsats i bagageluckan.

En knapp med bilsymbol med öppen lucka ska stänga luckan men inget mer. Den andra med ett lås på ska ju då så klart stänga luckan och låsa bilen.

MEN, inte så längre på min bil utan där fungerar det sedan en tid precis tvärtom. Man lär sig ju vilken knapp man ska trycka på men det är irriterande. Men mest är det underligt varför det blivit så här...... Har haft lite problem med CA-handtag, framför allt höger bak som går sönder men har även nyligen bytt låsmekanism för tanklocket. Det funkade fint innan det bytet men kan inte svära på att de ombytta rollerna uppstod efter.

Jag har inte kopplat om nåt elektriskt, det vågar jag mig inte på själv.

Tips, tankar, idéer någon?

Niklas

Fransosen
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
The car is calling for Erik:)
Fr
2.504
Fransosen
750Li -09 (f02)
Så kan det vara Asken, så kan det vara :-)

Man lär sig iofs leva med det men det vore skönt att få ordning på´t.

Niklas

Fransosen
Visa användare
3.136
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Kanske löser problemet att göra bilen strömlös i en timme. Om det sedan är en bra idé av andra anledningar vågar jag dock ej uttala mig om. Kanske snarast INTE är någon bra idé.
Fr
2.504
Fransosen
750Li -09 (f02)
Hmmm Alexander, jag har funderat i dom banorna med faktiskt. Ska se om jag tar tag i det till helgen.

Mja, nej någon större fara att göra bilen strömlös 1 timme eller så tror jag inte det kan vara. Annat än att den kanske imploderar på uppfarten då den enligt BMW har en ogynnsam strömprofil då kanske :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
3.136
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Min tanke var också att även om det är en del att ställa in efter strömlös så kan ju bilen liksom inte ta skada av strömlös, eftersom bilen alltid är strömlös på verkstaden vid batteribyte, montering på elektriska komponenter etc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.