Hej
Har nyss bytt dämpare + fjädrar + fjäderbenslager fram . Vart Sachs M dämpare + orig M fjädrar
Är dock lite fundersam trodde att fjädringen skulle bli fastare än den blev ??
Är något mjuk ??
Har fortfarande kvar ett klonk ljud i framvagnen , märks på ojämn väg
Skrammelstagen vart bytt vid 22000 mil nu har bilen gått 31000
Kan det vara dessa igen ?
Krängningshämmarbussningarna är aldrig bytta heller?
Skulle man gått på andra dämpare?
Har även kvar en viss känsla av att typ känna av fjäderspänningen i ratten ?? Märklig känsla
Vad kan de bero på?
Skrammelstagen tror jag på som klonkar. Inget konstigt efter 9000mil.
Sen är det ju viktigt att dämparna sitter rätt och att man inte råkar vrida dem fel vid montering. Det gjorde en verkstad åt mig en gång och bilen kändes väldigt konstig och slet fruktansvärt med däck på den sidan som var fel..
Hej
Jo fjäderbenslagren vart även de bytta !!
Ok skrammelstagen man skulle väl även bytt krängarbussningarna 🤔
Annars det som ej är bytt i framvagnen är ju tvärgående undre länkstagen
Men har fått för mig att de inte slits så mycket ?? IP: ...[.24.156]
Har lite fler funderingar
Tycker att E39:an vart lite hög fram när jag bytte till de nya M sport fjädrarna och Sachs dämparna
Någon som har samma erfarenhet ?
Hade det varit bättre med Eibach fjädrar?
Visst sänker de lite mer?
Men blir väl också hårdare då antar jag IP: ...[.24.156]
Ja det är ju ändå så att sätter man dit nya stötar så trycker den upp fjädern mer än en gammal trött. Eller är det tvärtom att en trött dämpare trycks upp av fjädern? Men här kan du läsa lite om hur höga de brukar vara [LÄNK]
Har du fått ner stötarna ordentligt i spindeln?
Jag hade tidigare Eibach sänkgjädrar på min 540 och det blev typ 20 mm lägre. Ligger hemma i förrådet. Vill du ha dem så ta en tur till Sollentuna. Free of Charge.
Men det är ju iofs oklart om de passar, olika framvagn ju på sexorna och åttorna.