AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.675

Trasig laddlucka på 40e

Pe
14
Pellelov81
X5 40e - 17
Vet någon hur jag kommer åt att byta låsningen för laddlucka. Alltså den tryck låsningen bara för luckan.
Hur får jag bort allt utanför. Har bara kunnat skriva av första skyddsringen kring uttaget. Detta på x5 40e - 17

Transocean
BMW tis är din vän. Var ju gratis förr men en dagspass skall inte kosta all världens. Då vet man exakt hur man gör. Min lucka krånglar med...men har inte kommit så långt.
Pe
14
Pellelov81
X5 40e - 17
Tackar. Den viste jag inte om. 30kr för ett dygn kan vara ok.

Pe
14
Pellelov81
X5 40e - 17
Tackar. Den viste jag inte om. 300kr för ett dygn kan vara ok.
Jag kan ta lite skärmklipp om jag köper.

Pe
14
Pellelov81
X5 40e - 17
Har nu fått hjälp på m bilar. Samma dag som jag var in och frågade så hade de en till med samma problem. Den bilen hade mer trasigt i själva luckan med gångjärn, där blev det byte av hela skärmen.
Jag som bara behöver byta låsningen klara mig på att köpa en sån för ca 500kr och operera mig in från innerskärmen.

Pe
14
Pellelov81
X5 40e - 17
Nu är kontakten bytt, eller faktiskt bara satt på sin plats.
Det räckte med att trycka fast den som den ska sitta behövdes komma ut ca 2mm.
Man går inte alls in från innerskärmen, alldeles trångt!
Lossa alla skruvar för skärmen under huven och vid framdörren, sen kan bara böja ut skärmen lite. Jag satte i en kort planka som höll ut den. Den är i plast.

Visa användare
22
Bergakungen
BMW X540e 2016
SAAB 96 2-Takt -65
Jag har problem med min laddningslucka som gick trögare och trögare att öppna/stänga (banka på den)
tills den tillslut gick i baklås.
Nu har jag bytt låsmodulen och piggen i luckan men får det inte att fungera.
trycker jag in piggen i låset får jag den att låsa fast / släppa varannan gång.
Nu kör jag med piggen i låset för att lura bilen att den är stängd men jag törs int köra bilen i biltvätten ifall luckan åker upp och blir sönder bruten.
någon som har förslag om hur jag fixar felet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.