AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

BMW 535i e34 -89 stått i 12 år, soppa pump startar ej.

Visad 2.512 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg3.178 st
Postad/Inlagd2020-11-11 12:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750iAL -99
Test av clustret mm: [LÄNK]

Code-knappen vet jag ingenting om.

/Lennart           IP: ...[.184.52]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-11 13:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
E inte de där testet för e39? Eller är de samma procedur på e34 kanske?           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-11 13:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
[LÄNK]

Precis sådär blir de för mig bara när ja slår på tändningen utan att hålla in nå knappar...

Fast jag la märke till att första gången ja tröck in knappen på clustret (för att byta språk) då fasnade den knappen intryckt så ja fick dra ut den några gånger...
De kanske är så enkelt att de e nå kärv me den knappen... Men bilen borde gå å starta ändå kan man tycka....
Ska skruva bort instrunentpanelen å kika           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg1.933 st
Postad/Inlagd2020-11-11 15:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Strunta i klustret till att börja med, viktigare att få liv i maskin till att börja med.

Koppla in en lite lampa på både spridare och soppapump.
Om nu spridarna får pulsande signal när du drar runt maskin på startmotorn och pumpen går så kan det vara så att spridarna geggat ihop och den ändå inte startar. Såg det problemet på porscheforum när någon skulle väcka en gammal kärra ur dvalan. Han bytte spridare mot nya. Troligen kan man mjuka upp geggan och få liv i de igen med lite pulsning och ultraljudstvätt i rätt vätska. Om de inte rostat ihop eller något... Jag programmera en gammal PLC att pulsa spridarna när jag gick igenom de på V12:an.

// Magnus

          IP: ...[192.200]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-11 15:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Spridarna får ju inte pulserande signal. De verkar vara kortslutning någonstans. Men hittar inga jordpunker.. hittade bara en liten under abs enheten...ingen i närheten av dme           IP: ...[5.152.3]
Antal inlägg11.168 st
Postad/Inlagd2020-11-12 19:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Man får tacka för den introduktionen lenwib :-)

Råkade bli plöstligt sjuk mer eller mindre direkt efter mitt inlägg, och det är fortfarande en del skräp kvar där uppe i klotet...

Men jag tänkte beta av några av frågorna och funderingarna som dök efter mitt inlägg.



=== Felkoder ===
Jodå, visst lagrar Bosch Motronic 1.3 (det motorstyrsystemet som en E34 535i -89 använder sig av) felkoder! Redan Motronoc 1.1 lagrade felkoder, fast bara i begränsad mängd.

Det är bara att läsa ut felkoderna. Själv har jag oftast använt mig av Peake Research R5/FCX-II för att läsa ut felkoder (och nollställa service- och oljeindikatorerna)
[LÄNK]

Men för ett crank-no-start scenario finns det inte speciellt många intressanta felkoder. En M30B35 är så otroligt enkel i sin design, enda i sensorväg som krävs är en bra och snygg signal från vevaxelgivaren (sitter längst fram ovanför vibrationsdämparen).

Får DME inte denna så vägrar den såklart pulsa spridarna och jag tror (men är inte säker) att den även vägrar styra tändspolen (så ingen gnista kommer heller).



=== Bränsletryck ===
Stämmer - dessa har ingen Schrader-ventil.

Så vill man mäta bränsletryck så måste man t-korsa sig in på lämpligtvis matarledningen (då den har samma tryck som fuelrailen).
[LÄNK]
[LÄNK]

Men det är lite bökigt (jämfört med Schrader-ventil) så detta gör man om det bara behövs. Första steget är att se om DME överhuvudtaget vill (eller kan) styra spridarna.



=== Bränslespridare ===
Det du ser angående spänningen till spridaren när du slår på tändningen är helt normalt.

Men vi backar tillbaka bandet lite.

Spridarna i denna motor (och många andra - men inte alla) styrs genom att de alltid har +12V matad till sig till ena stiftet medans det andra stiftet är kopplat till DME. Nu kan DME öppna spridarna genom att helt enkelt sluta detta stift till jord (ström kommer att flöda igenom spridaren och dess coil vilket resutlerar i att nålen lyfts upp och bränsle sprutar ut så länge som DME håller det anslutet till jord).
[+12V] ===> [SPRIDARE] ===> [DME] ===> [JORD]

!!! Alla mätningar och beskrivningar härefter gäller med spridaren URKOPPLAD och mätningarna görs på kablagets kontakt !!!

Med tändningen avslagen så ska du inte se någon spänningen på någon av anslutningarna i kontakten.

Man mäter spänningen genom att först ställa in multimetern på att mäta LIKSPÄNNING och inom området 0-20V (eller liknande intervall beroende på typ av multimeter man har).
Därefter fäster man eller trycker den svarta mätkontakten mot KÄND GOD JORD (mutter på fjäderbenslagringen eller något annat i metall i motorutrymmet).
Sen lägger man försiktigt den röda mätkontakten mot den anslutning i kontakten du vill mäta på.

OBS! Tryck aldrig in mätkontakten i en kontakts anslutning! Du orsakar permament skada genom att tänja ut kontaktblecken och du kommer därefter alltid att ha dålig/glappande kontakt där - en mardröm från ett felsökningsperspektiv!



När du vrider tändningen till läge II så är det vanligt att du kommer att se +12V för en kort stund (sålänge motorstyrsystemet primar bränslesystemet) i båda anslutningarna på kontakten.

Det förekommer även att du ser att det alltid ligger +12V på båda anslutningarna på kontakten.

På ett äldre Bosch L-Jetronic så hoppar båda kontakterna upp till +12V för en kort stund när du vrider tändningen till läge II - se första klippet i videon här nedanför.
[LÄNK]
Det är första klippet som är intressant. Här mäter jag spänningen mellan jord och en av anslutningarna i kablaget spridarkontakt (efteråt mätte jag även på den andra anslutningen och båda anslutningar visade samma beteende). Ni kan se att spänningspotentialen där jag mäter emellan hoppar upp till +12V för en kort stund när jag vrider tändningen till läge II (och fortsätter ha nyckeln i läge II).



När man sedan vrider tändningen till läge Start så ska följande ske:
* Det ska vara konstant +12V i anslutningen vars kabel är röd/vit
* Det ska pulsas (mycket kort och långt emellan) mot jord i den andra anslutningen

Detta är för snabba förlopp för en multimeter.
Enklast (utan att börja riva fram ditt oscilloskop) är att använda en noid-lampa eller en vanligt testlampa.

Du kan se i klipp #3 (i samma film som nämndes ovan) där jag har en noid-lampa inkopplad i en spridarkontakt (men i det här fallet simulerar jag pulser med en injector tester - den gör exakt det som DME skulle göra)
[LÄNK]

Denna injector tester använder LÅNGT mycket längre pulstider än en motor använder när den ska starta en motor (som roterar vansinnigt långsamt).

Därför kommer en noid-lampa att lysa vansinnigt svagt vid ett starförsök.
Du måste lägga noid-lampan i någon låda/rör eller liknande där det är väldigt mörkt och sedan så sätta ögat/huvudet emot lådan/röret och provstarta (för du kommer bara att se en svag glödning/pulsning).

Har du inte en noid-lampa går en testlampa precis lika bra. Alla testlampor ska vara av incandescent typ (har du LED-typ så är det bara att kasta den i sjön och köpa en riktig). Men dessa glöder precis lika svagt (om ibland inte ännu svagare) än en noid-lampa - så samma procedur gäller här som för noid-lampan!

Kolla inte bara en spridare utan kolla en jämn och en udda.
Motronic 1.3 (som används på en M30B35) kan köras i semi-sequential mode (och det gör den - det är varför CID'en - Cylinder Identification - sitter på sexans tändkabel) och därför har DME'n två utgångar som styr spridarna. En utgång (och med största sannolikhet separat drivare på insidan) styr spridare 1,3,5 och en annan utgång styr spridare 2,4,6.
Därför kan det hända att man inte har styrning på spridare #1 men på #2 - så mäter man bara på spridare #1 kan man lätt dra fel slutsatser.
Men får den bränsle på tre cylindrar brukar den iallafall hosta och spotta lite och delvis gå igång - men det är lätt man bränner sig i sin felsökning om man inte tänker på det.
Just under uppstart så tror jag faktiskt att motorstyrsystemet kör batch mode dvs alla spridare fyras av samtidigt.


Spridarna öppnas oavsett om det finns bränsletryck eller inte.
Se klipp 4 i min (nu världskända) film där jag kör en spridare från just en M30B35 mot min injector tester
[LÄNK]



Informationen i instrumenklustret är helt ointressant i nuläget.
Hela instrumenklsutret är faktiskt helt ointressant - det går alldeles utmärkt att köra dessa bilar utan ett instrumentkluster inkopplat (fråga mig hur jag vet det).

Men jag kan hålla med om att det där är ett märkligt beteende.
Den går in i ett test mode omedelbart, vilket är lite besynnerligt.
Men när kondingarna börja läcka (vilket de alltid gör förr eller senare) kan precis vadsomhelst hända - inklusive att när man kör på motorvägen hör en liten smäll bakom instrumentklustret och sedan ser lite rök sippra upp från instrumentbrädan och därefter den klassiska bränd-elektronik-rök...

Självtestet kör man normalt sett igång på följande sätt:
* Se till att tändningen är avslagen
* Håll inne Check Control knappen (högra sidan)
* Vrid tändningen till läge II (håll kanppen fortfarande inne)
* Släpp Check Control knappen

Nu kommer instrumentklustret att göra fullt sving på mätarna och provtrycka alla lampor. Den kommer även att visa en del nummer.
Exempelvis F.G.NR är bilens chassinummer (eller det chassinumer som instrumentklustrets kodplugg urpsrungligen satt i från fabrik).
Exempelvis K-ZAHL är hur många impulser från differentialen som ska anses vara 1 km.



Så ditt nästa steg är att verifiera med en noid-lampa eller testlampa huruvida det finns fungerande styrning till några av dina spridare eller inte.
          IP: ...[.174.25]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-13 05:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Tack för de långa ingående svaret slangen :)

Jag har redan provat med testlampan... Å då hade ja konstant 12v på båda sladdarna. (Dock så var spridarna inkopplade då i kontakstycket)
Ska testa idag med spridarna urkopplade som du skrev att man skulle göra 👍

Jag hade ur spridarna igår å provkörde dem med ett 9v batteri... 5 av 6 spridare klickade till och nålen åkte in något. Den 6e ville inte klicka eller röra sig... Då knackade jag nålen lite lätt mot en järnbit, och vips så hoppade den igång :)
Men bilen borde ju gått endå på 5 burkar kan man tycka...
Eller stänger dmen av alla spridare om den känner att en inte går?
Ska även testa köra spridarna idag lösa å se om de faktiskt kommer bränsle ur dem.

Slangen, jag gjorde en egen tråd för clustret, såg du den?

Återkommer senare under dagen 👍           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg11.168 st
Postad/Inlagd2020-11-13 15:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jo, en av anledningen till att koppla ur spridaren vid spänningsmätning är just för att kunna särskilja var eventuellt spänningspotential kommer ifrån.

Det är här mätkunskap, elkunskap och erfarenhet kommer in. Jag brukar alltid säga att man aldrig bara ska mäta på ett sätt bara för att ett paper säger att man ska göra på det sättet - man ska alltid pusha sig själv till förstå varför jag mäter på det här sättet i det här fallet och vad de olika resultaten faktiskt betyder.

I det här fallet måste du tänka på att spridaren förenklat sett bara är en ihopknycklad kabel! Egentligen är spridaren bara en ihoprullad kabel med lite motstånd (typiskt runt 14-15 ohm vilket gör att varje spridare drar ungefär 1A) så från de flesta perspektiv är det som om det satt en 12W lampa där.

Med spridaren inkopplad så har du ju följande koppling
(där "-" betyder en elektriskt ledande koppling)
[+12V]----(A)-----[-S-P-R-I-D-A-R-E-]----(B)-----[ DME ]-----[JORD]

Om du mäter spänningsskillnaden mellan punkt (A) och jord så kommer du att se 12 volt - det tror jag du kan hålla med om.

Men vad ser du om du mäter mellan punkt (B) och jord? Jo 12 volt!

Det är ingen skillnad mellan punkt A och punkt B - de sitter ihop elektriskt.

Eftersom ingen ström flyter så blir det inget spänningsfall över spridaren.
Så spänningen som fanns vid A trycks helt enkelt vidare i kretsen till det tar stopp, spridaren är bara en kabel så det är först vid DME som det tar stopp.

Med spridaren inkopplad har du elektriskt kopplat ihop mätpunkt A och mätpunk B - två mätpunkter du ville mäta separat!

Om du däremot kopplar bort spridaren så har du två mätpunkter som inte sitter ihop elektriskt och du kan mäta dess potentialer separat
[+12V]----(A)----- (bruten krets) ----(B)-----[ DME ]-----[JORD]

Det är först NU du kan se vad för spänning mätpunkt A matas med och vad för spänning mätpunkt B matas med.





Aha, kärvande spridare. Händer ibland... Ibland kärvar de fast i stängt läge, ibland kan de kärva fast i öppet läge (ovanligare men det händer). Oftast kärvar de lite då och då... Jag skickade mina M30B35 spridare till mätning och renovering - och det behövdes (skulle gissa alla 25+ spridare behöver det).

Men får att gå vidare här så bör det räcka att iallafall få igång spridare någotsånär (en spridare som inte riktigt vill öppna sig gör bara att motorn går ganska ojämnt men inget som orsakar att den inte startar eller kan gå på tomgång).

Nej, detta system har ingen cylinder shutdown funktionalitet (det kom i senare motorstyrsystem). Och den typen av system stänger ändåså bara av den felande cylindern - inte allihopa. Bilen går ner i något som kan liknas limp-home mode som är vad det säger - man blir inte helt strandad utan man kan köra vidare till ett mer lämpligt ställe (eller avsluta sin resa) och hantera bilen på ett mer kontrollerat sätt.
          IP: ...[.174.25]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-13 21:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Mycket bra förklarat slangen, tack!

Å nu till nästa punkt... Kebabraketen lever!!!!! :):):):)
Fick tips av en polare att varmköra bilen nu med den gamla oljan (som troligtvis är 12 år gammal)..
Sen byta olja+filter... Sen köra typ 200mil sen byta olja igen. Va tror ni om de?           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg5.367 st
Postad/Inlagd2020-11-13 22:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
A**i A6 Allroad-16
Nej, byt olja och filter nu. Sedan kan byta igen ganska omgående. Det är inga pengar....           IP: ...[188.232]
Antal inlägg11.168 st
Postad/Inlagd2020-11-13 23:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Håller med Kane.

Den där oljan kan innehålla precis vadsomhelst och den kan ha varit hur dålig som helst när bilen ställdes av.

Än värre är oljefiltrets struktur och integritet. Filtrerarar det överhuvudtaget? Är alla delar fortfarande intakta så det inte kollapsar plötsligt?

Den här motorn tar vilken vanlig motorolja som helst och ett oljefilter kostar noll och ingenting.

Bara att köpa en 10L dunk med helsyntetisk 5W-40 (art.nr) för 469 SEK, för den kan använda vid bytet efter typ 50 mil.

Semisyntetisk fungera finfint, med dess 10W-40 kostar 439 SEK för 10L - det är ju ingen skillnad överhuvudtaget.           IP: ...[.174.25]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-13 23:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Ok...
Ja körde den bara typ 5 min idag, så motorn blev typ ljummen...

Köpte en 10 liters 10w-40 semisyntet på biltema. Så de får bli till att slå i den imorrn... Sen kör jag nog 5w-40 helsyntet sen nästa byte

Den gick inte på alla burkar nu heller, lät som den gick på 4 eller 5... Men den kanske kommer igång å går bättre sen när stackarn får gå lite 🤣           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg11.168 st
Postad/Inlagd2020-11-13 23:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
10W-40 fungerar finfint också. Jag har "kört rent" en del äldre motorer på den oljan

Finns garanterat många orsaker till att den går dålig. Men det är nog mer eller mindre garanterat att spridarna är totalt skräp. Exempelvis är det stor sannolikhet att den gamla bensinen har bildat gummiliknande rester inuti spridarna och andra problem inuti dina spridare.

När jag renoverade min M30B35-spridare vid runt 20 000 - 25 000 mil så gick relativt bra men spridarna var i desperat behov av renovering. Det var dålig sprutbild på många, två-tre stycken läckte lite, en läckte mycket, ett par levererade mycket mindre än de övriga spridarna osv osv osv.

Bara tänk dig hur dåliga spridarna blivit genom att sitta där. Fukt i bränslet kanske orsakat skador, bränslet avdunstar och kvar blir en seg klibbig massa och allt detta ovanpå hur skicket på spridarna var INNAN bilen ställdes av.

Men 10W-40 dunken är prefekt att använda upp nu i början då det finns risk för att det kommer en hel del oförbränd bensin ned i oljan och all möjlig skit pga att den går riktigt dåligt. Men som sagt, prisskillnaden är obefintlig mellan helsyntetisk 5W-40 och semisyntetisk 10W-40.
          IP: ...[.174.25]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-14 04:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Japp ja såg de nu när ja kolla på biltema... De e lätt värt å köpa helsyntet... Vi får se i framtiden om ja kostar på castrol tillåmed... Är de en sak man inte ska snåla med så är de oljan 👍

Hoppas de gjorde lite nytta iaf när ja rengjorde spridarna 😉           IP: ...[108.220]
Antal inlägg11.168 st
Postad/Inlagd2020-11-14 09:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Det är fullt möjligt att några av spridarna behövde en liten knackning för att komma loss. Har man tur så kommer bensinens rengörande tillsatser samt att det är ett (om än inte effektivt) smörjmedel i viss mån att göra att de hänger sig eller kärvar sig framöver - men det är alltid svårt att veta med säkerhet.

Märket på oljan är egentligen det minst viktiga. Det enda som betyder något (som vi konsumenter kan använda oss av) är klassificeringarna. Resten är bara personlig smak som exempelvis vilken förpackning som man tycker ser snyggast ut eller om man har några emotionella kopplingar till ett visst märke eller vill stöjda ett visst märke före ett annat.

Bättre med en vanlig olja med bra klassificeringarna och tätare oljebyten än köpa den dyraste longlife oljan och dra ut på bytesintervallen.

De här gamla hederliga spisarna som M10, M20 och M30 är väldigt robusta och tål en hel del (regelbuinden service och de går hur länge som helst), de har inte alls den "finmekanik" och de otroligt små hål, oljekanaler och toksmala passager som moderna motorer har (och som kloggas igen på nolltid om oljan inte är fräsch hela tiden).

Egentligen är en alltför modern motorolja kanske inte alltid det bästa för en M30-motor med de gamla mekaniska vipparmarna. Det är mycket hårt tryck mellan vipparmarnas klackar och kamaxelns kober och en motorolja måste jobba mycket hårt där. Dagens motorer har inte denna typ av belastning på sina ventilmekanismer men däremot är de fullproppade med massa olika katalysatorer (det är både nix, nox och flox) varför man på moderna motoroljor har reducerat halten av ZDDP (ett additiv som hjälper till att smörja vid extrema tryck som ovan nämdna scenario) något vansinnigt. Nu har tillverkarna delvis ersatt ZDDP med andra tillsatser men moderna motorer har inte samma behov av de där extra EP-tillsatserna. Reduceringen av ZDDP och dess likheter är ju ganska omdebatterat huruvida det egentligen ökar slitage av ventilmekanismer som M30 har och isåfall till vilken grad. Det är alltså inte säkert att den mest ultramoderna API SP oljan är den bästa.           IP: ...[.174.25]
Antal inlägg534 st
Postad/Inlagd2020-11-14 09:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Finns rep.satser på ebay för spridare. Innehåller det lilla filtret samt o-ringarna.

Bort med spridarna och peta loss filtret sedan rengör med ett sådant här kit: [LÄNK]

Gör en tydlig skillnad på sprutbilden, absolut värt att pova för liten kostnad.

Finns instruktionsvideor på Youtube.
          IP: ...[188.226]
Antal inlägg534 st
Postad/Inlagd2020-11-14 09:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Länken var bara ett exempel, givetvis bättre att handla hos europeisk säljare på ebay.           IP: ...[188.226]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-14 11:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Jo juste en grej som är lite skum... När ja hade igång bilen igår så hade jag reläet till bränslepumpen isatt... Men pumpen verkar inte start överhuvudtaget när bara tändningen är på. Den startar nog bara när bilen går på startmotorn. Ska de vara så?           IP: ...[.96.137]
Antal inlägg1.395 st
Postad/Inlagd2020-11-14 12:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99, 530d -10
Pumpen går väl bara 2sek när du vrider enbart tändning till. Går igång igen när starten går.

FAF           IP: ...[.54.131]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2020-11-14 12:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i -01 sedan manuell
535i -89 sedan manuell
Går "väl igång" ? Svara gärna någon som vet säkert.

Pumpen går inte alls för mig vid tändning på.           IP: ...[.96.137]
Sida: 1 2 3 4 5 6 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2021 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i Coupé  -09
Pris: 105.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14
Pris: 199.000:-

BMW Intressekoll Z4 2,5si  -08
Pris: 180.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen