AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Sportstolar och Sensatec G30/G31 LCI

Visad 589 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg2.365st
Postad/Inlagd2020-11-06 13:10
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530e X-drive Touring M-sport

Jag har nyligen satt ihop en ny tjänstebil och valde då M-sport paket som innefattar bla. sportstolarna.
Har de senaste tre bilarna haft komfortstolarna som krav men tycker verkligen med G30/G31 att komfortstolarna har tappat sin överlägsenhet i sittkomfort/känsla.
Detta i kombination med att sportstolarna, som jag inte alls gillat i de tidigare generationers 5-serie, har blivit så väldigt mycket bättre i G30/G31.
Man sitter riktigt bra i dessa stolar numera tycker jag.
Så valet föll helt klart på Sportstolarna (med elektriskt svankstöd som tillval).

Nästa val stod mellan Alcantara/tyg eller tillvalet skinn för 14300kr extra - Hmmm, vad ska man nu välja... MEN så såg jag en recension gällande det nya Sensatec-skinnet (konstläder som andas) där journalisten verkligen hyllade skinnet och sa att Sensatec tom. är bättre än det riktiga skinnet i både känsla och framför allt i andningsförmåga.
Iväg till handlaren som precis fått in en LCI med Sensatec och jäklar vad det skinnet överraskade positivt, precis som journalisten upplevde.
När man sedan får reda på att Sensatec än så länge är gratis till sportstolarna - ja då var valet inte så svårt. :)

Summering - Ska du sätta ihop en ny 5-serie - ge både sportstolarna och Sensatec en chans - troligtvis överraskar de dig lika mycket som mig.

Scrolla ner en bra bit för bilder... [LÄNK]

Mvh Jimmy           IP: ...[107.156]
Annons
Antal inlägg3.048 st
Postad/Inlagd2020-11-06 13:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z3 2.8 American Edition -99
Passat 2.0 TDI -14
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Instämmer, Sensatec är riktigt snyggt och känns bra numera - inte alls så där plastigt som när det kom i E90 för 15 år sedan.

/Masten           IP: ...[111.157]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2020-11-07 13:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 540xi -20
Är inne på min andra G31 och på den senaste har jag komfortstolarna med alla tillbehör såsom massage och ventilation, på den första hade jag Sportstolarna.
Kan faktiskt hålla med om att man sitter lika bra eller bättre i Sportstolarna och jag skulle inte slanta upp extra för Komfortstolarna om jag skulle beställa en ny.
För komfortens skull så är det bättra att köpa till den ställbara fjädringen och eventuellt adaptive drive istället för uppgradering av stol.

IP: ...[.194.13]
Antal inlägg15.046 st
Postad/Inlagd2020-11-07 16:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
Sensatec hade ju tidigare nackdelen att det sprack förfärligt efter några år. Hoppas inte det problemet finns kvar. Även Mercedes konstläder Artico lider av samma problem. Det spricker i vecken som bildas.           IP: ...[.233.63]
Antal inlägg14 st
Postad/Inlagd2021-01-12 00:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 530I Xdrive innovation Edition
Precis fått hem min nya 545e med nappa klädsel och komfortstolarna måste säga att det är en ordenligt lyft från min föra 530I, Det känns som 6:an dricker mindre än 530i när kör på endast bensin motorn. återkommer när jag har testat bilen mer.

//Dee           IP: ...[.96.189]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i Coupé  -09
Pris: 105.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14