AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Bmw 520D F11 som blivit oförklarligt "slö" efter verkstadsbesök

Visad 345 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg124st
Postad/Inlagd2020-10-28 16:48
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Har en Bmw 520D -11 F11 som gått 25000mil.Jag hade ett oljeläckage från ventilkåpspackningen som en verkstad skulle åtgärda. Man bytte den samt även en returledning till en spridare och ett vevhusrör. De två sistnämnda gick nog sönder under resans gång.
När jag hämtade bilen reagerade jag på att bilen kändes slö. Jag körde en dag och ganska omgående märkte jag att den också verkade dra mer diesel enl färddatorn.Givetvis nollade jag den innan. den låg på 0,8 ca och vid samma körningar brukar jag nog komma ner på 0,6-0,65. Samtidigt som bilen går dåligt i bemärkelsen att den är trött och slö. Återvände till verkstaden och de har haft den ett par dagar, men de hittar ingenting. Och inga felkoder finns heller. Någon som har en tanke? När jag lämnade den så läckte den ju olja men den var inte slö som nu. Vad gör man?           IP: ...[165.221]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320d xdrive  -16
Pris: 205.000:-

BMW 335D  -16
Pris: 300.000:-

BMW 530i LCI N53  -07
Pris: 135.000:-

BMW 320d touring m-sport  -14