Var det några komponenter som var "trasiga" när du bytte dem?
En första åtgärd som är ganska billig, kan vara att spola systemet så gott det går och då spola det "baklänges" i flödesriktningen. Då kanske något skräp som proppar igen någon kanal kan lossna.
Det var ju hål i kylaren... Spricka i plasten där man sätter fast övre kylsrslangen..
Tänkte prova å skruva bort vattenpumpen, kolla den, skruva bort termostaten å prova att koka den i en kastrull... Och spola systemet 👍 IP: ...[.96.137]
Körde en sväng nu på morgonen.. å nu vet ja garanterat att nått e fel... Tempen låg på runt 103 grader nånting.. så slog ja av fläkten i bilen å tempen börjar höjas direkt sakta upp till 117 grader å nålen börjar också stiga efter 115... Så slår ja på fläkten å tempen sänks ner igen till runt 105.. så nått är definitivt galet... IP: ...[.17.132]
Skruvade bort vattenpumpen nu.. plastimpellern hade lossnat å spruckit isär i flera bitar... Tur att ja hade min gamla pump låg på hyllan hemma (metall impeller är de på den). Så den åker på nu tillfälligt.
Små plastbitar från impellern ligger kvar inne i systemet nånstans, hur gör jag bäst för att backspola ur det? Ska man spola med vattenslang i övre eller under kylarslangen? Eller ska man bort med termostaten också å spola där inne? IP: ...[.149.61]