Sida 3 av 3
|
|
---|---|
![]() 2.671 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Efter omlacking (hel) så har jag fått en hel del bud - trots SMGII ;) :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
Intressant, jag tror att de flesta vill ha en coupe, men några kan också tänka sig en cab, tydligen. Fördelen är ju att de generellt bara gått i sommarväder, och är mindre attraktiva som "banracers" pga. +170 kg i vikt.... Hade du lacksläpp, repor, småbucklor, vad fick dig att lacka om? em3 |
|
em3: Jag har alltid varit anti mot cab just för det du beskriver. Men som jag kör min nu inser jag att det i princip alltid är när det är väder där man ändå kunde köra nercabbat. Är man som jag dessutom mest intresserad av motorljudet så hade kanske inte cab varit helt fel ändå =) | |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
@em3 Jag hade lacksläpp lite här och var plus lite ytrost på några ställen och lite värre angrepp på "gömda" ställen som inte syndes förrens jag gjorde hellacken (är övertygad om att det finns liknande på de flesta som inte bara körs under torrväder på sommaren). De "gömda" var på höger sida hjulhus fram under hjulshuscovern mot torpedväggen och under gummilist på dörren höger sida. Undertill är den bra. Hade en bubbla bak också bakom kofångaren och ett par under sidopanelerna som mgår längs med. Nu är karossen rostfri och bättre än nyskick på lacken ;):) Kvar är att ge den en rejäl rostskydssbehandling under (blir senare i höst) plus att svarva och fixa fälgarna till originalskick. Jag skall med lackeraren börja klippa ihop filmen (vi tog mycket film). "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
Kävlingepågen: Tack för engagemang, jag ska försöka se över de bitar du beskriver, som det ser ut idag, blir cabben kvar, körs sparsamt o lugnt ( allt är relativt), ser fram emot dina bilder på ställen som kan vara dolda och luriga vad gäller rostangrepp. Stenback: jaa, var och en får ha sina preferenser, min är det sanna nöjet varje gång jag vrider på nyckeln, och den drar igång direkt med ett muller, solen väntar utanför garaget, den ber om "smisk", jag väntar alltid tilloljetempen är över 90 grader, tar en 10 minuter ungefär, varvar aldrig mot max 8000, helt onödigt, njutningen ligger i ljudet, både det dovt mullrande kring 2-3000, och det vinande från 4500-7000, helt enklelt underbart!!! Ska jag byta, ska jag ta uppdateringar som säkert kommer allteftersom, 20 år är tid, även om jag brukat väldigt lite mina snart 10 år....?? Vi får se, är tacksam för alla fina input i processen. em3 |
|
Jag har fått tillbaka energin igen efter min 5v "lackäventyr" och har börjat grovklippa lite. Skall träffa "lackis" efter min sem om 2 veckor för att få ihop det. Det var inte bara en hellack utan det var en "resa". Fick lära mig att inte bara fixa rost utan hur man lagar trasiga plastdetaljer, får liv i gammal plast/gummi, får bättre resistens mot stenskott osv. "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.