Sida 2 av 2
|
|
---|---|
428, en hästkraft är en hästkraft. Finns inget med dieselgenererade hästkrafter som gör att de fungerar sämre vid högre hastigheter. Bilarna har ju växellåda. | |
We 1.929 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
En första generations Gallardo gör 0-100 på 4 sek medan en M550d x-drive av senaste generation gör det på 4,4 sek original, en optimerad gör det säkert på 4 sek. Inte helt otroligt att den kan vinna över en Gallardo ibland. |
Ser ju ut som Lambon missar starten. Sen går det ju inte att se så mycket mer. Sen som flera är inne på, medeleffekt under accelerationen ger resultatet! Har man långsam momentuppbyggnad vs snabb respons, bred effektplatå vs spetsig och långsamma växlingar vs snabba så kan en 500 hk bil bete sig helt olika jfr med en annan. | |
En M550d växlar antagligen snabbare än en Gallardo också. | |
@DLC => skriver det i beskringen till filmen pga svået att se men det var jämnt på slutet BMW tog det men längre sträcka hade Lambon börjat dra ifrån. Han missar starten sen svårt att ta igen det på 201m dvs 1/8mile som kördes. Vill även påpeka att det inte är senaste generation på 5-serie det är en F11, 2013 gått ca 13000mil. Så den gör 0-100 på 4.9 sek och om jag förstått rätt mitt 13sek 100-200. |
|
Yes RS, såg det. Var mest en kommentar att det man ser är typ starten och den bommar lambon. Klart det blir svårt då på 200 m. Oavsett så visar det dagens fenomen att familjekombis kan gå som riktiga raketer. | |
Ingen långsam bil det här inte. |
|
@catch_me => oj över 300km/h i en diesel, 100-200km/h ca 12sek och 200-250km/h ca 13sek på mätare med steg 1 trim. Imponerade! Jag är väldigt sugen på en sådan men men :-) |
|
ja det är sjukt. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.