AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
12.701

Tuning B58

Sida 5 av 6
Ak
3
Akojuko
M2 competition 20
M140 xdrive shadow 18
Halloj, blir antagligen f80 paul eller fabian från pureboost,

Fabian på pureboost gjorde beta maparna via mhd, var med på betan med min 440gc så har haft rätt mycket kontakt med honom en super kille,

Bjud in på fejjan du hittar mig vid namnet Ako Jukovic😁

pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Världens mest sålda bil 2020
Väldens största biltillverkare.
done !
Ni
18
Niksve
440iX GC mppsk -18
Någon som har jämfört bm3 med mhd på b58? Tänker på körbarheten. Jag har redan mppsk och gillar den skarpt men hade varit kul med lite mer vrid iaf och kunna tabort kallstarthöjningen.
Jag står lite i valet och kvalet vilken jag ska välja.. Antar att både är utprövade nu..
Sl
1.141
Slippy
M3 touring comp 2025

För oss som inte har så mycket extra hårdvara. Jag kör just nu med en map 3 från JB4 vilket ger ca 14 psi = 0,96bar. Orginal ligger jag på 0,6 bar ungefär. Vad tror ni kan ligga på för turbotryck utan att ligga på gränsen. Min är ju ändå en hybrid och ganska tung.
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Ca 20-21 psi ska du max ha. Jag tror steg 2 är 18 psi om jag kommer ihåg rätt. Det varierar från bil till bil..

Över det ger turbon upp.

pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Nu skrev jag bara max SLIPPY , vad turbon klarar! Jag har ingen koll på JB4 ..
Sl
1.141
Slippy
M3 touring comp 2025

Tack, ok ja de har gjort om mapparna lite:
Så lägga sig på 16psi borde vara ok?(lite marginal till 18 :))
Map0: Stock tuning, fully disable JB4
Map1: Additive map with peak of 3psi over stock added (91 octane)
Map2: Additive map with peak of 4psi over stock added (91-93 octane)
Map3: Additive map with peak of 6psi over stock added (93+ octane)
Map4: Absolute target map with peak of 20psi target (93+ and/or E30 octane) suggested for higher boost models like G chassis, Supra, and Z4. EWG required for proper control.
Map5: Absolute target map with peak of 22psi target (E30+ fuel) suggested for higher boost models like G chassis, Supra, and Z4. EWG required for proper control.
Map6: Custom tuning map allowing both additive (below 10psi) and absolute (above 10psi) targeting. Setting RPM1500 boost below 5.7psi will make entire map6 additive, setting above 6psi will make entire map6 absolute target.
Map7: WMI map (boost varies based on WMI additive, meth flow, and other criteria)
Map8: VALET / Low Boost Map
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Tjena alla B58 tuners !

Jag ladda upp en film som jag haft i telefonen ett tag, hade glömt bort den. Där ligger lite annat skräp i kanalen.

Länk

Längst till vänster: Fast M140

P.
143
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Behöver man Wifi adaptern också för att installera MHD tune?
la
63
laddish
540i G31 UE
520D F11
Tja
är sugen på att köra steg 2 på min b58 och har tänkt att att köra med vrsf catted dp men har läst mig till att kvaliten inte är den bästa och katten kommer ta stryk om man kör med aggressiva burbles.. Är inte så sugen att köpa någon av bättre kvalitet som kostar bra mycket mer så då funderar jag på catless dp istället. Är det många som kör med det här? tänker på lukten, luktar det förjävligt eller är det inte så farligt? Besiktningen kan jag tänka mig att det är kört med men har sett att man kan montera en 90graders adapter på o2 sensorn för att slippa att CEL går igång.
Så vad säger ni som kör catless?

Med vänlig hälsning,
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Halloj,

Har en M140ix 2017 som jag petat på lite under åren och kör nu med:
Bootmod3 Stage 2 93 Octane
Wagner BMW B58 200CPSI Downpipe
Eventuri intake
xHP FLASHTOOL Stage 3

Är sugen på att ta ut lite mer ur den med förhoppning att lådan håller. Tänker närmast på en HPFP, och har kikat på Dorch B58 Stage 2 HPFP Upgrade. Frågan om man bara eldar för kråkorna med en Stage 2 om man inte byter till en större turbo med? Är Stage 1 lika effektiv med min setup?

Ngn som har koll? :)
Ak
3
Akojuko
M2 competition 20
M140 xdrive shadow 18
Tjena, ta kontakt med bavparts.se eller skriv till dem på instagram ägaren är duktig på b58 då han själv kör en steg 3 b58
Har precis köpt en 440i b58 o tänkte få lite mer snurr på den . Funderar på mhd superlicense och luftfilter tänkte inte göra så mycket mer än de . Får man runt 400hk ??
Visa användare
54
zaqqe
bmw 540 iA touring 2018
Jag chippade min 540I 2018 hos en firma i Sundsvall och fick 401 hk och 581 NM.
Jag vet att det fiinns en firma till här i Sundsvall som får ut lite mer typ 420 HK och 595 Nm

Låter ju bra . Har du gjort nåt annat med den ?
Låter ju bra . Har du gjort nåt annat med den ?
Visa användare
54
zaqqe
bmw 540 iA touring 2018
nej bara steg ett och fixade växelådan steg 1 också tor jag det var.

Okey va gör de med lådan ?
Visa användare
54
zaqqe
bmw 540 iA touring 2018
dom optimerar den det finns 3 olika steg, vet att det står lite om xhp lådoptimering phär på forumet om du söker.

Okey märkte du nån skillnad på något vis ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.