Sida 3 av 6
|
|
---|---|
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
ha ha ha :) Kul att lära känna dig bättre M34! Det är kul att snacka mer än bilar oxå. Jag är inte så galen som de andra i gruppen, du såg den på 934hk tror jag. Inte en chans att jag satt mig bakom ratten i den. |
Pellepirat Ja helt galet vilken effekt det går att plocka ur men som sagt lite för extremt för mig kanske. Men kul att följa full fart på whatsapp iaf😅 |
|
Har en B58 i en M140ix 2017 med Eventuri insug samt bootmod3, steg1. Är sugen på att ladda på lite till, vad ska man köpa för downpipe om man vill fixa besiktningen (200 cel?), och är det ett helt nytt avgassystem som gäller för att få ut all effekt, vilket i så fall? |
|
jaymz: Ja för att klara besiktningen är det minst 200cel som gäller men du behöver inte byta mer än så resterande har knappast någon större effekt förutom ljudet då tror Pellepirat säljer en 300cel om den inte är såld redan? /Micke |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Jag har sålt min 300 cells katt tyvärr. Som Micke skriver måste du ha minst 200 ( org är 1000 ) Enklast är 200/300 cells katt med an M-performance slutburk. Nackdelen är priset ..sportkattar är dyra. Hela avgassytem ger några få kusan till men inget magiskt. Det är väl mer ljudet som är häftigt. |
Ok, tycker mig få olika info från olika ställen. Har tidigare blivit rekommenderad att byta både downpipe och hela avgassystemet då de skulle ge ungefär lika mycket effektökning var och sen mjukvara på det. Prisspridningen på downpipes är ju enorm med 10-20k för en med cat. Någon specifik som står ut där, rekommendationer? Kollade på den här som verkar vara bra/avancerad: Länk |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Länk kör på den 200 cells. Wagner är nummer 1. Kvalite och passform är spot on. Den du länka till vet jag ingen som har eller snackat om..Wagner 200 har många tyskar som trimmar hårt. De flesta kör en downpipe, standrad mellanrör med resenator delete, sen en MPW slutburk på det. Helsystem är pengar i skön..likaså andra eftermarknads filter. |
BSR säljer en 200cel för 7400 tror jag det är |
|
Jag köpte min här mkt snabb och bra service Länk |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Skicka mail till Marc på williams performance. Du får rabatt på priset ! Skriv att Per skicka dig så fixar han det. Han matchar alla priser. |
Tack! Har kollat på Wagner med innan, såg prisvärt ut. "standrad mellanrör med resenator delete, sen en MPW slutburk på det" vad betyder det på svenska? :) Vad ska man köpa? Fixar man att montera det själv? |
|
Länk Resonator delete tar bort ljuddämpare på mitten efter caten. MPE = M-Performance exhaust alltså den sista dämparen. Men som sagt det gör ingen märkbart skillnad. Jag kör med catles dp och MPE det låter tillräckligt👍 |
|
Ok så om jag tolkar er rätt så ger downpipen effekten och avgassystem ljudet (grovt förenklat)? Beställer en 200 cells Wagner. |
|
Jaymz Ja typ👍 |
|
Hallå ! Jag håller på att plocka hem ett mppsk kit men är inte i behov av programvaran. Någon som vill endast köpa själva mppsk tune ? Ger 360hk med alla garantier intakt från Bmw. Tänkte 7000kr |
|
Förutsätter inte garantin att programvaran är installerad av BMW? | |
P.T Jo, men det är endast bmw som kan installera den programvaran. Så man får ju räkna med 1 timme inne på bmw vid installationen. |
|
För den som vill tjäna några tusenlappar Länk |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Ska ni trimma råder jag er att börja logga era bilar. Oavsett om ni trimmar själv eller lämnar in så börja logga. Det är ren säkerhet för att se hur bilen mår. Igår skicka en ”polare” sin logg och den var katastrof. Bilen är en M140 -2016, rullat ca 4600 mil. Det som är största risken är när rail pressure sviktar. Trycket bör ligga runt 2900 psi hela vägen. Lite dropp kan förekomma när man mixtrar med för mkt etanol. Under 2650 psi hade jag varit nervös. Närmst jag kan förklara det är: tänk dig att du sprutar vatten med en vattenslang, munstycket fullt öppet och flödet är bra.. Nu stryper du munstycket så strålen blir svagare och mindre vatten flödar. Det är samma med bränslet och munstycket. Det som händer är att cylindern går varmt och i sinom tid kommer den skära eller ge upp på annat vis. Bränslet ska kyla så mycket det går. Samma kan hända om du har lite bensin i bilen och ligger och drar hårt..det blir ”fuel starvation”, cylindrar går torra och motorn överhettar och skär. Därför går motoreffekten ner när du får varning på låg bränslemängd i bilen. Här är en logg där rail pressure failar ner till 1955 psi. Target är 2895 psi hela vägen. Hade han inte loggat kan jag lova att den hade gett upp inom kort. Logga är super viktigt ! Framför allt i början, sen kan man göra det kanske 2,3 gånger i månaden. Det tar 10 sekunder så varför inte liksom. När skiten går sönder så står man där…varför gjorde jag inte si och så. Hoppas ni får en liten överblick hur viktigt det är när ni ska trimma att vara lite påläst. Det är inte bara att läsa in en fil och se glad ut. Ja jo det kan fungera men det kan också gå rent åt pipan. Länk |
pe 628 Toyota Yaris -21
loggen : Länk |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.